session variable vs Jscript deklarationer
Fra : Wired Earp

Dato : 07-10-01 15:42

På alle sider includer jeg en fil som indeholder en response.write af
en session variablel. Nogle af siderne er deklareret jscript <%@
language="JScript" %> og det medfører følgende krise:

Error Type:
Microsoft JScript compilation (0x800A03EC)
Expected ';'
/easy2safe/markupbodytop.html, line 1, column 15
Response.Write Session("sessionNavn")
--------------^

Jeg er med på at jeg sikkert kan klare det med en anden syntax, men
eftersom jeg ønsker at include den *samme* fil i alle dokumenter skal
jeg vel i virkeligheden laver en form for if statement i mit
response.write som følger nedestående skema:

if (det er jscript) response.write med jscript syntax
else if (det ikke er jascript) response.write med vbscript syntax

Men så skal den pågældende statement vel også skrives i jscript syntax
for at kunne behandles på en jscript deklareret side og så er vi jo
lige vidt.

Er det mig der har misforstået det hele? Er det ikke muligt at lade
session variable leve på sider som er holdt i et andet sprog? Hvordan
gør I andre? Hvad er egentlig problemet?

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Franke

Dato : 07-10-01 16:31

Det er fordi, at JScript skal vide, at det er en funktion, du kalder, med
den tekst, du vil udskrive som input...

Dvs. at du skal skrive Response.Write(Session("sessionNavn"))...

VBscript kan leve uden () efter funktionsnavnet, det kan JScript ikke...

MVH
Frank

Fra : Wired Earp

Dato : 07-10-01 17:08

Franke wrote:

> du skal skrive Response.Write(Session("sessionNavn"))

Hey - det er jo totalt fedt!

--
Wired Earp
Wunderbyte