UPDATE: min hest er underlig
Fra : Marlene Jensen

Dato : 07-10-01 14:48

hej alle
tak for hjælpen
jeg har nu fundet ud af hvad min hest fejler. Jeg har fundet ud af at den
har ondt i ryggen. min far har lovet at ringe efter dyrlægen i løbet af
næste uge, og så må vi se hvad han siger.

jeg er lidt ked af, at stort set alle, som har skrevet har lagt op til at
jeg ikke ved ret meget om min hest, hvilket jeg gør. De eneste som har kunne
hjælpe er Tina Dandanell og Line Christine Prestkv.... resten har lagt op
til at den ikke kan lide mig, og jeg burde lade en anden se på ham.

jeg har ikke nogen problemer med ham så længe jeg ikke har ridetøj på, for
så ved han at han ikke skal arbejde, der er heler ikke noget når mine
forældre tager ham ind.

tandspisdser har han heller ikke det er nemlig ikke længe siden at han har
fået raspet tænder.

der er gså en som mener at jeg rider for meget og at jeg burde give ham en
ferie, men det er heller ikke det der er galt, for han bliver ikke brugt
voldsomt meget.

jeg ved at det ikke har noget med forholdet mellem ham og mig at gøre.

Nu har jeg prøvet at svare på alle de henvendelser jeg har fået. ønsker i at
høre mere så skriv endelig.

m.v.h
Marlene
aunsbjerg@ofir.dk

Fra : Cowgirl Chris of Nor~

Dato : 07-10-01 14:59

Hei, Marlene!

Så deilig å høre at hesten og du når forstår hverandre når det gjelder hans
problemer!
God bedring til ham! Og lykke til videre med din vennlige og ærlige hest!
(Sjekk ham på Borrelia... Vi har en hest her med smerter og underlig
adferd... Han har Borrelia, og starter sin behandling i morgen...)

Hilsen fra Line.

Fra : Pia

Dato : 07-10-01 16:25

tillykke med fundet, det kan altid bedst betale sig at udelukke fysiske
årsager til modvilje før man maser på med opdragelse. Jeg håber en god
kiropraktor/massør/sadelekspert kan hjælpe dig med problemet.

Imens måske du skulle begynde altid at have ridetøj på når du henter ham på
folden, og så lave noget rigtig hyggeligt - så han "glemmer" hvad det
betyder. Jeg har haft meget fornøjelse af at gå tur i snor - hvis du har et
kamera er det et oplagt tidpunkt at få nogen flotte efterårsbilleder af din
hest i skoven! Eller blot gå på æblerov sammen...

:Pia

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 07-10-01 19:43

Hej Marlene.
Grunden til at jeg troede at det kunne være noget i vejen med dit forhold
til hesten, var fordi du skrev at han ikke var træls at have med at gøre,
hvis der var nogle andre som hentede ham. Så det må du undskylde.
Jeg håber at du finder en måde at få hans ryg bedre på, så i kan få mange
gode turer sammen i det forhåbentligvis gode efterårsvejret.
Mange hilsner Ditte

Fra : Anet

Dato : 07-10-01 21:25

Hej Marlene

Det var nu ikke fordi at jeg ikke troede at du kunne noget selv med heste
men nogen gange er det nu meget rart at have en anden til at kigge med også.
F.eks så har jeg en god venninde og indimellem så kigger vi lidt med hos
hinanden og hinandens heste hvorfor den gør sådan, nu er den nået så langt
med det, kig lige her og prøv at hjælpe mig med at komme videre, gode ideer.
Det er faktisk en god måde som vi har haft stor glæde af at bruge. Hvis den
ene hest har kolik som den har lidt tendens til så kigger den anden ind til
den hvis man skal noget og vi kender hinandens heste og lyde og udseende på
dem. Det er rart. Forresten så bruger jeg et gele pad til at skåne ryggen
på mine heste med. de skulle jo gerne holde mange år endnu.

hilsen

Anet

Fra : Lilian Hansen

Dato : 07-10-01 21:35

Hej Marlene
Jeg er glad for, at du har fundet ud af, hvad det var med din hest. Men du
skrev jo faktisk sådan, at jeg desværre opfattede det som om, der ikke kunne
være tale om, at han var syg/havde ondt. Jeg syntes udelukkende, udfra din
beskrivelse, at det lød som noget helt andet. Men det er dejligt at høre at
du nu ved hvad det er, så er det jo også nemmere at løse problemet.

Venlig hilsen Lilian