Er min HD ved at brænde sammen???
Fra : Mattias Hardrup

Dato : 07-10-01 10:40

Jeg har flere gange oplevet at min computer går "kold" når jeg fx. har flere
programmer åbne eller lign.
Det sker også når jeg brænder en cd eller når jeg har spillet et spil i
længere tid...

Min computer består af følgende:
1333 AMD ThunderBird
300 MB RAM
10 GB IBM Harddisk (det er den jeg snakker om, 4 år gammel, og d er der
windows ligger)
20 GB Barracuda HD
Plextor CDWriter (24x 10x 40x)

Hjælp mig!!

På forhånd tak
Mattias

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-10-01 12:33

Hej Mattias
Hvorfor ligger du dit styresystem på så gammel en harddisk??
Den kører vel ikke med mere end ide33
Hvor den nye kører ide100.
hvordan har du konfigureret din computer med hensyn til CD-rom HArddiske og
brænder.
Hilsen Preben

Fra : Mattias Hardrup

Dato : 07-10-01 15:55

Jeg har min gamle disk i samme IDE som mit cdrom drev og brænder og HD2 på
secondary...

Jeg skal også have en ny disk, men er i tvivl om det er disken der kan være
årsagen til "forfrysningerne"...

Mattias

Fra : Nils

Dato : 07-10-01 13:57

On Sun, 7 Oct 2001 11:40:03 +0200, "Mattias Hardrup"
<mattias@mattias.dk> wrote:

> [...]
>1333 AMD ThunderBird
>300 MB RAM
>10 GB IBM Harddisk (det er den jeg snakker om, 4 år gammel, og d er der

Tre ting:

1) Køling
2) Køling
3) Køling

Du skal også tænke på dine diske (ud over din Bird), som også laver
en betragtelig bunke varme.

nils
-- Usenet-etikette --
-- http://usenet.dk/netikette/ --

Fra : Mattias Hardrup

Dato : 07-10-01 15:56

Jeg skal også købe 2 ekstra kølere til mit kabinet, selvom det er et
HighTower jeg har...

Mattias

Fra : Falckredderen Raga M~

Dato : 07-10-01 21:51

"Mattias Hardrup" <mattias@mattias.dk> skrev
> Jeg skal også købe 2 ekstra kølere til mit kabinet, selvom det er et
> HighTower jeg har...

Du kan jo starte med at hive låget af maskineriet, åbne vinduet og så se
om den kører stabilt.
Egentlig er det et ret interessant fænomen, at en computer FRYSER, hvis
den får det for VARMT...

mvh
Peter