Hvordan gør jeg det?
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 07-10-01 09:16

Jeg er ved at lave et regneprogram i ASP. Der er i alt 3 sider med hver sin
sværhedsgrad. Man starter med side 1, og når man har svaret rigtigt 10 gange
på denne, bliver man sendt videre til næste side, hvor man efter 10 rigtige
svar bliver sendt videre til den sidste side.

Jeg vil gerne lave det sådan, at der, når man stopper med at regne på en af
siderne, bliver skrevet til databasen, hvilket niveau man er stoppet på. Man
vil jo ikke nødvendigvis stoppe på niveau hver gang. Hvordan kan sådan noget
gøres? Skal det være et eller andet session-agtigt? Man skal logge sig på
for at komme til at regne, så måske man kunne lave et eller andet script
ifm. at man logger sig af? Jeg er ikke så erfaren endnu, så jeg er lidt
usikker.

Fra : Martin Kruse

Dato : 07-10-01 09:26

Måske skal vi ha et link til det du har lavet indtil videre...?
Så er det nemmere at se hvad du mener og lave en løsning.

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 07-10-01 10:34

Jeg har ikke uploaded noget endnu, men nedenunder følger lige koden til det
omtalte regneprogram. Giver det lidt mening? Derudover har jeg et simpelt
logoff script som indtil videre bare siger:

<%
Session("userLoggedIn") = 0
session("userName") = 0
session("Elev_Nr") = 0
session("UserPassword") = 0
Session.Abandon
%>

Der skal selvfølgelig være et eller andet hvor den skriver til databasen,
når man logger af. Det er bl.a. meningen at den sammen med niveauet også
skal skrive tidspunktet man logger af.

Her følger koden til regneprogrammet:

<%
Response.Buffer = True
%>

<hmtl>
<head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3">
<!--
body, td, th { font: 12px verdana, sans-serif; color: #000; }
th { font-weight: bold; }
-->
</head>

<%
randomize
number1 = Int(rnd*10)+1

randomize
number2 = Int(rnd*10)+1

randomize
operatorer = Int(rnd*3)+1

if operatorer = 1 then
operatorer = "+"
elseif operatorer = 2 then
operatorer = "-"
elseif operatorer = 3 then
operatorer = "*"
end if

%>

<form method=post name=form>

<%
response.write "<br>Hvad giver " & number1 & operatorer & number2 & " ?<br>"
%>

<input type=text name=result>
<input type=hidden name=stykke value="<%=number1 & operatorer & number2%>">
<input type=submit Value=submit>
</form>

<%
if not IsNumeric(request.form("result")) then
checkresult = "Forkert resultat"
session("forkerte") = session("forkerte")+1
elseif Calgulate(request.form("stykke")) = Int(request.form("result")) then
checkresult = "Rigtigt resultat"
session("rigtige") = session("rigtige")+1
if session("rigtige") >10 then
response.redirect "regnehelvede2.asp"
end if
else
checkresult = "Forkert resultat"
session("forkerte") = session("forkerte")+1
end if

response.write "<br><br>" & request.form("stykke") & " = " &

response.write "Antal rigtige: " & session("rigtige") & "<br>"
response.write "Antal forkerte: " & session("forkerte")-1 & "<br>"

Function Calgulate(line)
result = 0
if IsNumeric(Replace(Replace(Replace(line,"+",""),"-",""),"*","")) then
For Each myItem in Split(line,"+")
firstadditem = "yes"
For Each subtraherItem in Split(myItem,"-")
if firstadditem = "yes" then
firstmultiitem = "yes"
For Each multiItem in Split(subtraherItem,"*")
if firstmultiitem = "yes" then
multiresult = multiItem
firstmultiitem = "no"
else
[...]