Strømforbrug for de forskellige processore~
Fra : Bear

Dato : 07-10-01 02:15

Jeg læste et sted at en Thunderbird sluger omkring 70 W og en PentiumIII kun
25 W. Kan det virkeligt passe at TB'er sluger så meget mere?

Er der nogen der kender en side over de forskellige processorers
strømforbrug?

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Butch

Dato : 07-10-01 03:03

"Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> wrote in message news:9poabe$194$1@sunsite.dk...
> [...]
> 25 W. Kan det virkeligt passe at TB'er sluger så meget mere?
>
> Er der nogen der kender en side over de forskellige processorers

Hej
Du kan hente programmet Radiate her
http://www.overclockers.com/articles430/
det udregner hvor meget strøm de forskellige cpuer bruger.

/Butch

Fra : Bear

Dato : 07-10-01 03:38

genialt program. tak

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 07-10-01 13:21

Bear wrote:

> Jeg læste et sted at en Thunderbird sluger omkring 70 W og en PentiumIII kun
> 25 W. Kan det virkeligt passe at TB'er sluger så meget mere?

Ja, dog med den modifikation at det er den kraftige T-bird 1,4 GHz der
bruger 72W, og den noget langsommere PIII 1,0 GHZ der bruger omkr. 26W.

En P4 ligger såmænd også på 72W ved 1,5 GHz.

> Er der nogen der kender en side over de forskellige processorers
> strømforbrug?

Den er hér: http://users.erols.com/chare/elec.htm

Det er også den jeg har tallene fra.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Bear

Dato : 07-10-01 14:53

> En P4 ligger såmænd også på 72W ved 1,5 GHz.

Nope, i følge Radiate bruger en P4 1,5 GHz 28,4 W. En del mindre end en
Athlon

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-10-01 20:00

On Sun, 7 Oct 2001 15:53:28 +0200, "Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> wrote:

>Nope, i følge Radiate bruger en P4 1,5 GHz 28,4 W. En del mindre end en
>Athlon

Jeg havde for et stykke tid siden fat i et program det kunne vise
effektforbruget af forskellige CPU´er, og jeg fandt frem til at det
ikke var til at stole på... jeg kan ikke huske om det var Radiate, men
tag ikke tallene alt for seriøst.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Søren Kramer

Dato : 08-10-01 12:34

Gennemsnitsforbrug skal ikke sammenlignes med max forbrug !
MVH
Søren

Fra : Peter Pan

Dato : 08-10-01 12:52

> Nope, i følge Radiate bruger en P4 1,5 GHz 28,4 W. En del mindre end en
> Athlon

Ifølge Intel bruger en P4 1,5 GHz 54,7 eller 57,9 Watt afhængig hvilken man
har.
Kilde: http://support.intel.com/support/processors/sspec/p4p.htm

Mvh
Anders

Fra : Jens Gade

Dato : 08-10-01 16:08

>Nope, i følge Radiate bruger en P4 1,5 GHz 28,4 W. En del mindre end en
>Athlon

Det er jo lige så lidt som f.eks. Pentium 2, eller K6-2 ved 400MHz.
Forekommer det så ikke lidt underligt at man skal have en 300W
powersupply til P4? Noget stemmer ikke.

--
Hilsen/regards
Jens Gade