APC Back-Up pro 1400
Fra : Johannes R.

Dato : 06-10-01 18:05

Hej

Er der nogen som ved hvor mange informationer man kan hive ud af
ovenstående ? Er den lavet så man også kan hive ting som temperatur og
batteri status ud på den?

Mvh.
Johannes

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 06-10-01 22:08

On Sat, 06 Oct 2001 17:04:40 GMT, NOSPAM@turboNO_SP.dk (Johannes R.)
wrote:

>Er der nogen som ved hvor mange informationer man kan hive ud af
>ovenstående ? Er den lavet så man også kan hive ting som temperatur og
>batteri status ud på den?

Man kan hive rigtig mange informationer ud af den, men om temperaturen
er med i lige den model, det husker jeg ikke.
Men tag evt. et kig på denne side, hvor hele protokollen mellem UPS og
PC er beskrevet for alle APC's UPS'er:
http://www.exploits.org/nut/library/apcsmart.html

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Johannes R.

Dato : 06-10-01 23:47

On Sat, 06 Oct 2001 23:07:42 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

> [...]
>er med i lige den model, det husker jeg ikke.
>Men tag evt. et kig på denne side, hvor hele protokollen mellem UPS og

Well, jeg bruger faktisk nut, og havde forsøgt mig på at hive nogen
dataer ud via den, men jeg kan ikke rigtigt få den til at hive nogen
af de ting jeg søgte, ud. Det ser ud som om at det kun er APC SmartUPS
der kan få disse data ud med f.eks. nut'en eller apcupsd (som
projektet vist hedder nu). Selvom der godt nok står at APC's smart
signalling protocol også skulle fungere med Back-up Pro.

Mvh.
Johannes

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 07-10-01 10:40

On Sat, 06 Oct 2001 22:47:27 GMT, NOSPAM@turboNO_SP.dk (Johannes R.)
wrote:

> [...]
>projektet vist hedder nu). Selvom der godt nok står at APC's smart
>signalling protocol også skulle fungere med Back-up Pro.

Jeg har en gammel Back-UPS Pro 420, og den virker fint med langt de
fleste af kommandoerne. Har du husket at man først skal sende et stort
Y for at starte smart signaling protokollen?

Og har du evt. prøvet det i hånden med et ganske almindeligt
terminalprogram?

--
Mikael Ejberg Pedersen