Fra 10Mbit til 100Mbit netværk
Fra : Søren Kastholm

Dato : 06-10-01 17:15

Jeg har haft et 10Mbit netværk kørende i længere tid uden problemer.
På nettet sidder en 5711 Speedstream router. Alle netkort på de 5
tilsluttede computere er 10/100Mbi tnetkort.

Nu har jeg købt en Rubytech 10/100Mbit switch.

Problemet er at de kabler, jeg selv har samlet
med en crimp tang pludselig ikke virker.
Erstatter jeg dem med et købt kabel, virker det.
Så noget er galt med mine kabler (rystende erkendelse!)

Er 100 Mbit netværk meget mere følsom overfor
måden, hvorpå rj45 stikket er samnlet end 10Mbit?

Finder der en monteringsvejledning på nettet, som
jeg kan lære fra?

Kablet er et CAT5e, som - så vidt jeg ved - burde
kunne køre endda hurtigere end 100Mbit.

mvh
Søren Kastholm

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 06-10-01 17:29

"Søren Kastholm" <skastholm@courseware.dk> wrote in message
> [...]
> tilsluttede computere er 10/100Mbi tnetkort.
>
> Finder der en monteringsvejledning på nettet, som

Hej Søren.

Prøv at kigge på:

http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html

Hilsen

Henrik, Aalborg

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-10-01 21:18

"Søren Kastholm" <skastholm@courseware.dk> skrev i en meddelelse news:3bbf2d87$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Finder der en monteringsvejledning på nettet, som
> jeg kan lære fra?

Se på Henriks link, du har sikkert ikke snoede par (1-2 og 3-6).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.: