Dato / database
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 06-10-01 14:32

Hej

Hvordan sammenligner jeg dato fra en database, der ser sådan her ud 01-02-01
f.eks. dd-mm-åå. Hvis jeg så vil have trukket alle records ud fra maj måned,
og den værdi jeg for overført fra en anden side er "5" f.eks eller "maj".
Hvor dan gør jeg ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 06-10-01 18:22

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måned,
> og den værdi jeg for overført fra en anden side er "5" f.eks eller "maj".

Hvis datoen er gemt som et dato-felt kan du gøre nogenlunde som følgende:

m = right("00" & Request.Query("month"), 2)
SELECT * FROM tabel WHERE Date > #01/" & m & "/01# AND Date <= #31/" & m &
"/01#"

Er ikke helt sikker på datoformatet (om det er #mm/dd/yy# eller noget
andet), men leg lidt med det.

Hvis datofeltet er en tekststreng:

SELECT * FROM tabel WHERE Date LIKE '%%-05-01'

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Min personlige hjemmeside:
http://www.dancode.dk/daniel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-01 00:57

On Sat, 6 Oct 2001 15:32:13 +0200, "Anders Holm Jensen"
<ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>og den værdi jeg for overført fra en anden side er "5" f.eks eller "maj".

Mon ikke det skal være noget i retning af:
WHERE Month(recdate) = Int(denoverfoertevaerdi)
- hvis recdate er navnet på dit datofelt og denoverfoertevaerdi er "5"
(og ikke "maj")

Good luck,
Jørn

--