Leddegigt
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-01 14:13

Hej

Jeg har længe været generet af ledsmerter og fik i onsdags den, for mig,
ret nedslående nyhed, at det var leddegigt. Jeg ved godt, at det er
småting i forhold til hvad mange af jer døjer med, men for mig var det
alligevel et hårdt slag, jeg er trods alt kun 23.

Det jeg gerne vil spørge jer om, er hvad jeg skal spørge reumatologen om
på tirsdag, når vi nu skal snakke behandling. Jeg har 1000 spørgsmål der
styrter rundt i mit hoved lige nu, og mange af jer har jo nok prøvet den
slags samtaler før. Jeg tager min mand med, så vi er to der kan huske
hvad lægen fortæller.

Er der nogen af jer der kan give mig et godt råd til hvad jeg skal
spørge ham om nu og hvad der kan vente til senere?

Undskyld at jeg lyder forvirret, jeg har bare ikke helt forstået det
endnu.

Mvh Trine

Fra : Lotte M

Dato : 06-10-01 15:42

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> skrev

> Jeg har længe været generet af ledsmerter og fik i onsdags den, for mig,
> ret nedslående nyhed, at det var leddegigt.

Øv altså!

> [...]
> på tirsdag, når vi nu skal snakke behandling. Jeg har 1000 spørgsmål der
> styrter rundt i mit hoved lige nu, og mange af jer har jo nok prøvet den

Det er svært at give generelle råd i den retning, men som udgangspunkt
synes jeg du skal spørge om det der presser mest på, i forhold til din
livssituation her og nu.

Jeg har det selv på den måde, at jeg fokuserer på nu'et og den aller-
nærmeste fremtid. Hvordan min helbredsmæssige situation udvikler
sig ved ingen og jeg vil ikke tage bekymringer på forskud.

> Jeg tager min mand med, så vi er to der kan huske
> hvad lægen fortæller.

Det er altid en god ide at have en bisidder med til den slags.

> Undskyld at jeg lyder forvirret, jeg har bare ikke helt forstået det
> endnu.

Det er helt naturligt du er forvirret, ulykkelig, bange osv.

Del dine tanker med dine nære - fortæl, fortæl, fortæl, indtil du ikke
kan holde ud at høre på dig selv længere - det er en god metode, til
at få sat tankerne på plads.

Måske kan du have glæde af Gigtforeningen eller Foreningen for
Unge med Gigt (FNUG) - jeg vil tro de har særlige tilbud til
nydiagnosticerede.

http://www.fnug.dk http://www.gigtforeningen.dk/

Derudover er du naturligvis velkommen til at bruge gruppen her

Gode tanker
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-10-01 19:16

Trine Kornum Christiansen skrev:

>Jeg har længe været generet af ledsmerter og fik i onsdags den, for mig,
>ret nedslående nyhed, at det var leddegigt.

Det var da træls.

>Jeg ved godt, at det er
>småting i forhold til hvad mange af jer døjer med, men for mig var det
>alligevel et hårdt slag, jeg er trods alt kun 23.

Den er jeg bare nødt til at kommentere.

Trine, lad nu være at lyde som en undskyldning.
Du får det jo ikke bedre af, at nogen har det værre.
Jeg fik det heller ikke bedre af, at du også lider.

Din leddegigt er det allerværste - for dig - og det ændrer intet, at
der findes en masse små sultne kineserbørn nede i Afrika.

>Det jeg gerne vil spørge jer om, er hvad jeg skal spørge reumatologen om

Vi kan svare på alt.
Det der er det, de andre kan svare på.

>Undskyld at jeg lyder forvirret, jeg har bare ikke helt forstået det
>endnu.

Det forstår jeg godt.

www.kajsvenningsen.dk/