Jeg troede problemet var løst:o(
Fra : Anders Madsen

Dato : 06-10-01 11:33

Hej!!

Jeg citere lige mit sidste indlæg:

"Jeg har følgende system:

Athlon 1400 266 FSB
Asus A7M266
256 MB kingston DDR-ram
GeForce 2 GTS Deluxe 64 MB DDR-ram
Promise raid med 2 GXP 60 - 40 GB
Sound Blaster 1024
silverado til at køle cpu
DVD
Brænder
3 80 mm blæsere
350 W PSU

Mit problem er: Når jeg spiller går maskinen kold og lyden står og looper.

Jeg har kørt test på ram og cpu og her er ikke noget galt. Jeg har testet
grafikkort med 3dmark 2001 og efter 1 minut fryser billedet. Jeg har
prøvet at sætte grafikkortet over i en anden maskine og her kørte det
upåklageligt.

Idle er min cpu 43-45 grader og grafikkortet 47 grader. Ved max load er cpu
52 grader og grafikkort 55 grader

Jeg har den nyeste driver til grafikkortet(asus), den nyeste til bundkortet,
den nyeste DirectX og den nyeste driver til mit lydkort. Jeg har ikke
opdateret BIOS for jeg har ikke hørt noget dårligt om den udgave bundkortet
er leveret med.

Cas latency står på 2.5 hvilket kingston anbefaler

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP"

Jeg har siden installeret DetonatorXP fra nvidia og så kørte 3dmark bare
derudaf. Jeg troede problemet var løst indtil igår aftes. Jeg sad og
spillede og så gik lortet kold. 2 gange kort tid efter hindanden. Så pillede
jeg mit lydkort ud hvorefter skidtet kortet fint.

Kan det virkelig passe at mit SB 1024 lydkort smadre det hele???

Anders

Fra : Carsten

Dato : 06-10-01 14:00

Hej.

Prøv at kigge på: http://www.viahardware.com/686b_1.shtm

Det lyder som om at det er der dine problemer skal findes...

Carsten

Fra : Wizeguy

Dato : 06-10-01 14:20

"Carsten" <holgaard@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Prøv at kigge på: http://www.viahardware.com/686b_1.shtm
>
> Det lyder som om at det er der dine problemer skal findes...

Enig. Men prøv først at kigge efter om "Delayed Transaction" og "PCI Master
Read Caching" er slået fra (disabled( i bios. Disse undstillinger findes
under Advanced chipset. Så vidt jeg husker er de slået til (enabled) som
standard. Slåes førnævnte indstillinger til skaber det konflikt med den måde
Live! kortet kommunikerer med PCI bussen på. De typiske symptomer er
sound-loop eller en høj hyletone og frosset skærmbillede.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Anders Madsen

Dato : 06-10-01 19:11

Hej!

Jeg kan ikke finde den du kalder PCI master read caching. Jeg er næsten
sikker på at den er disable for det var den anden som default. Jeg er også
næsten sikker på at det ikke hjælper! Jeg bytter mit lydkort til et andet.
Jeg håber det kan løse mit problem.

Tak Carsten for linket! Det bekræfter min mistanke!

Også tak til dig wizeguy!

Anders

Fra : Wizeguy

Dato : 06-10-01 22:02

"Anders Madsen" <dsl47371@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg håber det kan løse mit problem.
>
> Tak Carsten for linket! Det bekræfter min mistanke!

Surt show! Men for prøv for en sikkerheds skyld at teste dit system uden
lydkort. Dine probelmer kan jo være relateret til grafikkortet. Men hvis du
skal have nyt lydkort, så vil jeg anbefale Terratec SixPack 5.1 eller
Creative Soundblaster Audigy. Begge disse kort skulle virke fint med VIA
chipset.