Laserprinter: Kan det betale sig?
Fra : JN

Dato : 06-10-01 11:22

Jeg overvejer at købe en billig inkjet-printer, men vil det i længden ikke
være mere økonomisk at købe at laserprinter, da mit udskrift-niveau ligger
på 20-30 sider om ugen (ren tekst - ikke grafik)?

Og laserprintere er da også altid bedre til ren tekst?

mvh Jakob

Fra : Peter Rinder

Dato : 06-10-01 11:35

> [...]
> på 20-30 sider om ugen (ren tekst - ikke grafik)?
>
> Og laserprintere er da også altid bedre til ren tekst?

Jeg har en EPSON EPL-5700L, som i øjeblikket kan fås til 2095,-
Det er en 600dpi USB-printer.
Den skriver skideflot og rimelig hurtigt også.
Når du har et udskriftsbehov som du har mener jeg hurtigt det er tjent ind
at købe en laser.
Jeg har pt. udskrevet 2801 sider og den siger at der er 54% tilbage af
toneren!
En ny af slagsen koster 765,- men holder så også til ca. 6000 udskrifter.
Jeg kender ikke helt udskriftsprisen ved brug af ink-jet, men mon den når i
nærheden af ca. 13 øre?

/Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-10-01 12:47

Ser man rent økonomisk på det, kan inkjetten gøres væsentligt billigere,
forudsat at man genfylder.
Canons printere er fremragende til det, da deres dyserhoveder og
blækbeholdere er hver for sig. De er lette at genfylde og det er billigt
Selve blækpatronen kan stort set holde evigt, da det bare er en beholder.
Selve mekanikken er særskilt.
Det skal dog siges, at kvaliteten på udskrifterne kommer ikke i nærheden af
laserprinteren, og blækket er ikke vandfast ligesom toneren er det.
Jeg lever selv i begge verdener med både laser og inkjet.
Er du heldig, kan du finde en laserprinter til under 1500 .-
Farveprinteren kan til gengæld lave pæne billeder!

Mvh

Jesper

Fra : Niels Svendsen

Dato : 06-10-01 13:53

Til dit behov er en laser absolut at foretrække
Jeg har en gammel canon lbp4 jeg købte for over 10 år siden, og den skriver
stadigvæk flot og fint. Det eneste den ikke egner sig til er fotos, men det
er den jo heller ikke til. NB. Den er meget økonomisk.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : The Phantom

Dato : 06-10-01 16:46

Har også en gammel canon lbp 460 som også klarer tekst meget fint.
den er ca 6 år gammel og den er endnu ikk løbet tør.
Desværre understøtter den ikk win 2000 / xp hvilken er noget shit.

Mvh The