Problemer med athlon 1200 og Asus a7v133-c
Fra : Jens S

Dato : 05-10-01 16:28

Hej

Jeg har lige købt en Athlon Tbird 1200 266FSB processor og et Asus a7v133-c
bundkort. Jumperne på bundkortet er sat til jumperfree, så alt skal
konfigureres i bios. Når jeg går ind i bios står "operating frequency
setting" på standard, multiplieren på 9x og både cpu frequency og dram
frequency på 100MHz. Det giver jo som bekendt 900MHz, og det er jo ikke nok!

Derfor har jeg sat "operating frequency setting" til user defined og ændret
cpu frequency og dram frequency til 133 MHz. Det skulle da være rigtigt,
eller hvad? I hvert fald vil computeren ikke starte når jeg har sat den til
dette. Den starter op i safe mode i bios og beder mig ændre indstillingerne.
Når jeg sætter CPU til 100MHz kører det, men det giver jo stadig kun 900Mhz.
Skal jeg så sætte multiplieren til 12x? Kan systemet tåle det?

Hjælp modtages med kyshånd!

Jens

Fra : J. Trolle.

Dato : 05-10-01 16:37

Har tilsvarende : CPU 12X. CPU freq. 100. Dram freq 133.
Og det har kørt stabilt siden jeg fik det....

Fra : HelloKitty

Dato : 05-10-01 17:46

Hm, men de dér hersens Axia-processorer skulle da vel som standard køre 133
MHz FSB? Eller tager jeg fejl?

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : kelloggs

Dato : 05-10-01 17:24

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
900Mhz.
> Skal jeg så sætte multiplieren til 12x? Kan systemet tåle det?

hehe, har lige præsteret det samme, min startede dog ikke op efter jeg
ændrede den til 133 i bios.
Jeg har nu manuelt sat den til 12x100, så spiller den fint. Først kom jeg
til at sætte den til forkert så den kørte 9x111, men det virkede vist også
så det ser ud til at den kan clockes lidt, men nu skal den lige "køres" til

Fra : Jens S

Dato : 05-10-01 18:38

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> så det ser ud til at den kan clockes lidt, men nu skal den lige "køres"

Jeg troede det var meningen at når jeg køber den Athlon der hedder 1200-c
266FSB, så skulle cpu freq. også være 133MHz. Ellers er der jo ingen fordel
fremfor en "almindelig" Athlon 200FSB.

Correct me if I'm wrong.

Jens

PS. her er mit system:

Athlon 1200-c 266FSB
Asus A7V133-c
1024 MB 133MHz SDRAM
InnoVision GeForce2 Pro m. 64MB DDR-RAM og TV-out
2x IBM 30GB 75GPX HD
Plextor 12x10x40 CD-R
Audiwerk 2 lydkort

Fra : kelloggs

Dato : 05-10-01 18:41

> [...]
> >

> Jeg troede det var meningen at når jeg køber den Athlon der hedder 1200-c
> 266FSB, så skulle cpu freq. også være 133MHz. Ellers er der jo ingen

Jeg har kun et AsusA7pro som kun kan køre 200FSB, det er derfor mine
indstillinger er sådan
Men du har vist ret i det andet, har prøvet at stille manuelt på jumperne ?

Fra : raven

Dato : 05-10-01 20:01

On Fri, 5 Oct 2001 17:27:36 +0200, "Jens S" <jensss2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Når jeg sætter CPU til 100MHz kører det, men det giver jo stadig kun 900Mhz.
>Skal jeg så sætte multiplieren til 12x? Kan systemet tåle det?

Forekommer mig, at det er en standardindstilling der sætter agp på 2/3
divider ved 133 mhz fsb. Dette skal korrigeres til 1/2, så agp kun
kører det normale 66 MHz.

med et pci grafikkort kan man desuden eliminere det problem.

?

mvh

John

Fra : Christian Fangel

Dato : 06-10-01 11:04

Jeg har haft nøjagtig samme problem
og forsøgt at køre med både jumperfree mode og 9*100
Jeg har talt med IT butikken som jeg har købt subj af og efter at have
fortalt om mine forskellige fejlcheck blev vi enige om at jeg skulle
returnere CPU og Motherboard - håber at du har fået dit til at køre og ikke
oplever samme langsommelige "service" som jeg.

Christian

Fra : Wizeguy

Dato : 06-10-01 11:13

> [...]
900Mhz.
> Skal jeg så sætte multiplieren til 12x? Kan systemet tåle det?

Jeg vil råde dig til at tage kontakt med forhandleren. Du har betalt for
1200/266 (9x133 MHz), og du skal derfor IKKE stille dig tilfreds med 12x100
MHz. Jeg har selv et Asus A7V133 (med RAID) og den godkendte uden problemer
min 1333 MHz Athlon, da jeg efter første opstart satte 10x133 MHz.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen