Molex CPU køler
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-10-01 16:25

Er der nogen der kender denne køler

Molex Silent Systems AMD Radial Fin Copper
Type: Silent Cooler AMD Socket A < 1.4GHz
Spin: 4300RPM

og evt vil dele ud af sine erfaringer om den er OK eller skod ?

Den skal bruges til en TB 1 Ghz som bliver ca. 52 grader i øjeblikket (den
svinger op på ca. 56 grader når den belastes meget). Grunden til at jeg vil
skifte køler er at den Thermaltake som jeg har nu larmer ad h***** til, det
er den model med 2 blæsere på (dual chrome super orb) eller sådan noget
lign. hedder den vist.

Mvh
Per

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-10-01 19:28

Prøv at checke disse links ud for tests af kølere, Molex'en er også testet
hos Tomshardware.com.
Vinderen af denne test blev dog uden sidestykke Silverado.
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/
Hos Anandtech.com har de til gengæld udråbt Alpha PAL 8045 til kølernes nye
ukronede konge. Denne test er nyere og Alpha'en er endnu ikke kommet til
Danmark. Det kan dog ikke vare længe.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532
Vil man ikke ofre 500 dask på en køler, men kun det halve, tror jeg Molex'en
er et godt bud, sammen med Taisol's køler.

Mvh

Jesper

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 05-10-01 20:57

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> wrote in message

KLIP

> Hos Anandtech.com har de til gengæld udråbt Alpha PAL 8045 til kølernes
nye
> ukronede konge. Denne test er nyere og Alpha'en er endnu ikke kommet til
> Danmark.

KLIP

Jo da!

www.studiedata.dk

Mogens

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-10-01 08:38

On Fri, 5 Oct 2001 17:24:45 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeer@bigfoot.com> wrote:

>Er der nogen der kender denne køler

Jeg har en, og den er jeg meget glad for. Den køler ligeså
godt som den fop 32 jeg havde før, men siger ikk det halve.
Jeg har også en TB 1 GHz som ligger på 32 lige nu,
og den stiger til 46 når jeg har spillet en times tid.
Sådan en kan du roligt købe.

> [...]
>er den model med 2 blæsere på (dual chrome super orb) eller sådan noget

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-10-01 13:13

Jeg har haft en, og det døde min 1200 MHz af... Den knækkede kernen under
afmonteringen, da jeg havde konstateret at min CPU pludselig var 62 grader
varm og pisseustabil. Det er den værste gang skod jeg nogensinde har smidt
250 kroner efter...

Jonny.

P.S.: For at kvæle enhver diskussion fra starten, skal jeg lige nævne at
ALLE regler blev fulgt, Artic Silver 2 blev brugt og jeg har monteret en
milliard andre kølere uden nogle problemer...