Formatere ny Harddisk i XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 15:37

Hej hej,, Jeg har købt en ny HD. Hvordan for jeg formateret den nye disk?

Efter hvad jeg kan huske,, hvis man sætter en startdiskete i, og booter op.
Siger den forkert kommando hvis man skriver Format, et eller andet.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-10-01 16:10

> Hej hej,, Jeg har købt en ny HD. Hvordan for jeg formateret den nye disk?

Brug en bootdisk eller:
"Højreklik på 'My Computer' og vælg 'Manage'. Under 'Disk Management' kan du
formatere og partitionere". (så'n gør man i Win2000)

> Efter hvad jeg kan huske,, hvis man sætter en startdiskete i, og booter
op.
> Siger den forkert kommando hvis man skriver Format, et eller andet.

Det er nok fordi at filen 'format.com' ikke ligger på disketten.
Hop ind på http://bootdisk.com og find en ny bootdisk.

--
- Lars
_ _

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 16:43

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
du
> formatere og partitionere". (så'n gør man i Win2000)

Okay. tak for jeres svar.. Meen

Jeg har købt en IBM 60 GB ata 100 disk.

Samt en flytbar holder. Som disken er monteret i. Den skulle understøtte ata
66/100

Mit cd-rom drev er sat til ata controller 1, som master
Brænder på controller 2

IBM 30 GB, på ATA 100 1-controlleren, som Master
quantum 60 GB på ATA 100 1-controlleren, som Slave.

Jeg sætter så den nye disk, på ATA 100 controlleren som Master, igennem det
flytbare disk-holder...

Disken kan ses, i startop.. Men et stykke inde i opstarten af XP, går den
ned, med en STOP 00x000000007 fejl (vistnok noget ligende)
Jeg tænkte den skulle formateres først.. men er der nogen der har nogle
Ideer`?

På forhånd tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 16:44

> Jeg sætter så den nye disk, på ATA 100 controlleren som Master, igennem
det
> flytbare disk-holder...

På den sekundære atlså...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-10-01 16:58

> [...]
> ned, med en STOP 00x000000007 fejl (vistnok noget ligende)
> Jeg tænkte den skulle formateres først.. men er der nogen der har nogle

Kik på http://www.labmice.net/troubleshooting/errorcodes.htm og bladr ned
til 'STOP 0x0000007B Errors' Er der mon noget af det der kan hjælpe? Det er
godtnok fejlkoder til Win2000 men mon ikke der bruges de samme i XP?

Har du fået byttet rundt på diskene, i forhold til måden de sad på før den
nye disk? At disken _skal_ formateres før XP vil godtage den lyder
mærkeligt.

- Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 18:03

> [...]
er
> godtnok fejlkoder til Win2000 men mon ikke der bruges de samme i XP?

Jeg synes ikke lige, at der er nogle løsningsforslag

> Har du fået byttet rundt på diskene, i forhold til måden de sad på før den
> nye disk?

Nej, det har jeg ikke.. Ud over at have sat et nyt kabel på bundkortets ata
100 controller. Men jeg har overhovedet ikke rørt indstallatioenen af de 2
andre harddiske

Fra : Henning

Dato : 05-10-01 16:10

On Fri, 5 Oct 2001 16:37:03 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>Efter hvad jeg kan huske,, hvis man sætter en startdiskete i, og booter op.
>Siger den forkert kommando hvis man skriver Format, et eller andet.

XP er ikke Dos - dvs. du formaterer ikke via en startdiskette, men fra
din diskmanager.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-01 22:25

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> XP er ikke Dos - dvs. du formaterer ikke via en startdiskette, men fra
> din diskmanager.

Nu prøvede jeg sørme, at starte op i fejlsikret... Give drevet et bogstav
fra diskmanageren.... Og nu kan Windows sagtens starte op og vise disken i
my computer... Men den vil ikke formatere til det alm. filsystem.. Kun til
NT file system...

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 05-10-01 16:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> Efter hvad jeg kan huske,, hvis man s‘tter en startdiskete i, og booter
> op. Siger den forkert kommando hvis man skriver Format, et eller andet.

lyder underligt. Er format kommandoen på disketten. Du kan kigge på
bootdisk.com efter en bootdisk

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Søren Blom

Dato : 05-10-01 17:39

Gå ind på http://www.ibm.com/search?v=11&lang=en&cc=us&q=diskmanager2000 og
hent Disk Manager 2000 så går det hele som en leg.

--
Søren Blom
soren@blom.dk