Epox 8hka+ (kta266a chipset) review !
Fra : raven

Dato : 05-10-01 13:21

Fra : raven

Dato : 06-10-01 08:54

For mig er resultaterne lidt skuffende.

De opnår memory benchmark ved 160 MHz fsb på 1031/1054 Alu/Fpu.

Med Abit KG7 med kt266 chipset (ikke kt266a) kan man opnå 166 MHz
frontbus og memory benchmark på Alu/Fpu 792/1063

Ram er ellers det samme: Crucial pc2100.

Så mon ikke Abit KG7A bliver bedre ?

mvh

John

Fra : raven

Dato : 06-10-01 08:59

On Sat, 06 Oct 2001 09:53:34 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>frontbus og memory benchmark på Alu/Fpu 792/1063
>
>Ram er ellers det samme: Crucial pc2100.

De abit kg7 resultater er fra:

http://www.overclockers.co.uk/files/OcUK_ABIT_KG7_Guide.pdf

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-10-01 10:52

Nøøøj hvor føler jeg mig snydt.
Jeg troede lige der var tale om et bundkort med det nye VIA-chipset KT266A
Øv
By the way! Epox 8k7a+ skulle være et særdeles godt AMD 761 kort.

mvh

Jesper

Fra : Peter Rinder

Dato : 06-10-01 11:06

> Nøøøj hvor føler jeg mig snydt.
> Jeg troede lige der var tale om et bundkort med det nye VIA-chipset KT266A

Er det mig der har misforstået noget for jeg forstår det da sådan at dette
bundkort bruger VIA KT266A.

/Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-10-01 12:34

Jeg fræsede lige ind på www.epox.com for se på giraffen, men snydt. Det er
et kort med VIA's KT266 chipset, ikke KT266A
Abit KG7 kortet, der omtales er med AMD's 761 chipset, hvad der indtil VIA's
KT266A kommer på markedet, er det hurtigste chipset med AMD's T-bird.

Mvh

Jesper

Fra : raven

Dato : 06-10-01 14:53

On Sat, 6 Oct 2001 11:51:47 +0200, "Jesper Nielsen"
<helboe@post9.tele.dk> wrote:

>Nøøøj hvor føler jeg mig snydt.
>Jeg troede lige der var tale om et bundkort med det nye VIA-chipset KT266A
>Øv
>By the way! Epox 8k7a+ skulle være et særdeles godt AMD 761 kort.

Det epox 8hka+ er altså med kt266a chipset !!

http://www.amdzone.com er angivet 2 reviews, hvor det er det ene,
jeg har linket til.

Hvad de skriver på deres hjemmeside, er sikkert af ældre dato, det er
meget normalt.
8hka+ står jo ikke på deres hjemmeside endnu:
http://www.epox.com/html/english/products/motherboard/Default.htm

Abit KG7 er ganske vist med amd761 chipset, men det skulle være
langsommere end via kt266a.

Det ventede abit med kt266a chipset kommer til at hedde KR7, beklager
! at jeg skrev KG7A
Navnet står på denne side:
http://www.via.com.tw/jsp/en/products/apollo/ddrmobo.jsp

mvh

John

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-10-01 13:10

Man kan finde et review af det rigtige bundkort her http://accelenation.com/?
doc=84 .

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : raven

Dato : 08-10-01 08:36

http://www.tbreak.com/hard/mobo/shuttle_ak31v31/page1.asp

endnu et kt266a chipset review. Her er vi oppe på 1123/902 i memory
benchmarks ved 149 MHz fsb.

Med epox 8hka+ opnåede de memory benchmark ved 160 MHz fsb på
1031/1054 Alu/Fpu.

Desværre forhandles Shuttle ikke i DK. Det er ellers et billigt OC
bundkort uden dikkedarer.

mvh

John