Gammelt netkort og Asus A7A266 bundkort i ~
Fra : Thomas Iversen

Dato : 05-10-01 12:50

Hej derude

Jeg har lige fået nyt computerudstry, men mit gamle netkort (3com
ethernet bus-master (3c590c) (pci)) fungere ikke 100% korekt efter
opgraderingen.

Jeg kører både win98 på den gamle og den nye computer, men på den nye
(asus A7A266) har netkortet problemer. Under "enhedshåndtering" kan man
ikke se nogen konfligter, her ser alt fint ud, men jeg kan ikke få
oplysninger om kortets ip-configuration med "winipcfg" (den melder
alvorlig ip-fejl), og hellerikke få kontakt til nettet.

Jeg skal bruge dette netkort, da det er det eneste som kan bruges her i
netforeningen (gammel netforbindelse AUI-stik), så jeg håber jeg kan få
hjælp af nogle af jer.

Kan man indstille kortet så det virker, eller er det opsætningen af bios
der er forkert???????

Hilsen Thomas

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 05-10-01 22:56

Har kortet fået den samme irq, som bios tildeler? man kan ofte se irq nr:
under boot-procesen. Det ligger oftest mellem 8 og 11.

Hvis kortet ikke får en irq under boot, kan det være svært at få det til at
virke under windows! Og hvis Windåsen ikke tildeler nogen irq kan det ikke
virke..

Elmer

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 06-10-01 07:15

Prøv at flytte kortet til et af de to øverste PCI slot....
(hvis det ikke allerede sidder der)

Mvh.
Ronni