Matche dato
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 05-10-01 08:01

Hej

Jeg har en log som jeg vil gøre lidt mere overskuelig. Den bliver
præsenteres på en webside og jeg ønsker at ændre farve ved hvert datoskift,
så jeg skal kunne matche et datoskift. Hvodden hulen kan jeg gøre det? Det
er et cgi-cript der læser loggen så jeg har alverdens gnu-tools til
rådighed. Loggen ser sådan ud:

20011003232724:xtpwgb:LIB:-1:Ankommender Ruf ohne das eine Verbindung
zustande kam::
20011003232905:xtpwgb:LIB:-1:Ankommender Ruf ohne das eine Verbindung
zustande kam::
20011004141352:xtpwgb:LIB:-1:Ankommender Ruf ohne das eine Verbindung
zustande kam::
20011004150801:xtpwgb:LIB:-1:Ankommender Ruf ohne das eine Verbindung
zustande kam::

Nu gør jeg sådan her:
echo -e "`rsh -l someuser somehost tail -200 /opt/xtp/log/xtp.log | sed
's/$/\<br\>/'`<br>"

Jeg vil bare scanne ned gennem filen og smide linierne ud med en "<br>" i
enden, men nu også med en if indsætte et font-tag når datoen skifter.
Help please :)

--
Tonny

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-10-01 13:18

Tonny Sejr Kromann wrote:

> [...]
> gnu-tools til rådighed. Loggen ser sådan ud:
>
> 20011003232724:xtpwgb:LIB:-1:Ankommender Ruf ohne das eine Verbindung

Noget i den her stil:

#!/usr/bin/perl

$sidste_dag=0;

while (<>) {
chop;

($dag) = split("^......(..).*");

if ($dag != $sidste_dag) {
print "farve\n";
$sidste_dag = $dag;
}

print "$_<br>\n";
}

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 12-10-01 10:55

> #!/usr/bin/perl
>
> $sidste_dag=0;
>
> while (<>) {
> chop;
>
> ($dag) = split("^......(..).*");
>
> if ($dag != $sidste_dag) {
> print "farve\n";
> $sidste_dag = $dag;
> }
>
> print "$_<br>\n";
> }

Hej

Man perl:
The three principal virtues of a programmer are Laziness, Impatience, and
Hubris. See the
Camel Book for why.

Det passer nok, for jeg har aldrig sat mig ind i perl, så jeg kan ikke lige
få den til at læse fra stadard input.
Jeg håber der er en der lige kan ryste det ud uden anstrengelse :)

Jeg ville gerne opnå følgende resultat:

echo -e "`rsh -l someuser somehost tail -200 /opt/xtp/log/xtp.log |
my_perl_filter`<br>"

--
vh
Tonny