PC-navn v.h.a. aspkode ?
Fra : John S Hansen

Dato : 05-10-01 09:23

Kære NG
Jeg skal v.h.a. aspkode finde ipadresse og pcnavn.
IP-adressen kan jeg finde med Request.Servervariables("REMOTE_ADDR") men
findes der en tilsvarende som kan finde pcnavnet ?
Et tillægsspørgsmål: Hvor på nettet finder jeg dokumentationen hvor sådanne
muligheder beskrives ?
Tak for hjælpen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-10-01 10:38

John S Hansen wrote in

> Kære NG
> Jeg skal v.h.a. aspkode finde ipadresse og pcnavn.
> IP-adressen kan jeg finde med Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")
> men findes der en tilsvarende som kan finde pcnavnet ?

Med PC-navn ... hvad tænker du så på ? Er det DNS-navnet, der hører til IP-
adressen (fx ved mig er det dummy403.pop.k-net.dk) eller er det navnet på
computeren - specificeret i fx Windows (ved mig er det \\pop223-stocholm) ?

Hvis det er det første, så kan du slå det op vha fx W3 Sockets (ping). Og
selv i dette tilfælde, så kan du typisk ikke være sikker på, at det er selve
PCens DNS-navn du henter - det kan lige så godt være navnet på en proxy.
Hvis internettet tilgåes via en proxy, så er der nogle af dem, der
videregiver ipadressen på computeren, der spørger. Det kan du checke ved at
kigge på

request.servervariables("HTTP_X_FORWARDED_FOR")

Hvis det er det andet du gerne vil have, så skal du have fat i enten noget
ActiveX eller Java for at hente det.

Se i øvrigt fx http://stocholm.dk/asp/servervariables.asp for de mulige ting
man kan hente i servervariables.

--