Intels prispolitik
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 05-10-01 09:39

Jeg undres over, hvordan kan det være Intel kan forlange ca. 1800 kr for en
P-3/800Mhz , når en P-4/1,6Ghz koster ca. det samme? Hvordan kan det
forklares?

(priser fra www.edbpriser.dk d. 5/10-01)

VH Thomas Antonsen

Fra : Nils Lastein

Dato : 05-10-01 12:36

Fra : Henning

Dato : 05-10-01 16:09

On Fri, 5 Oct 2001 10:38:47 +0200, "Thomas Antonsen"
<thomas_ant@hotmail.com> wrote:

>Jeg undres over, hvordan kan det være Intel kan forlange ca. 1800 kr for en
>P-3/800Mhz , når en P-4/1,6Ghz koster ca. det samme? Hvordan kan det
> [...]

Nu er det jo ikke Intel, der forlanger prisen, det er butikken du
handler hos.
Du kan ikke bruge samme motherboard til de to processorer, dvs. det er
absolut ikke sammenligneligt. Men ellers er det vel et spørgsmål om
udbud/efterspørgsel?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-10-01 00:38

On Fri, 5 Oct 2001 10:38:47 +0200, Thomas Antonsen wrote:

>Jeg undres over, hvordan kan det være Intel kan forlange ca. 1800 kr for en
>P-3/800Mhz , når en P-4/1,6Ghz koster ca. det samme? Hvordan kan det
>forklares?

PIII er ved at blive faset ud, det vil sige at den ingen
betydning har i priskrigen mere...det har PIV derimod.
PIII er ikke blevet dyrere, PIV'en er blevet billigere end sin
forgænger!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Dou you mind if I don't smoke? - (G. Marx)