266FSB cpu på et 200FSB mb ?
Fra : Kelloggs

Dato : 05-10-01 07:48

Hejsa

Jeg har et Asus A7pro
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/socketa/a7pro/index.html som kan
køre 200FSB. Hvad sker der hvis jeg sætter en cpu (TB 1200MHz) som kører
266FSB på ?
Kører den så bare 200FSB eller vil den slet ikke køre ?

Mvh
Henrik

Fra : raven

Dato : 05-10-01 08:05

On Fri, 5 Oct 2001 08:47:42 +0200, "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>266FSB på ?
>Kører den så bare 200FSB eller vil den slet ikke køre ?

Det er meget simpelt. En 266fsb cpu har en fabriks-multiplier på
1200/133=9x

Sætter du den på et bundkort med 100 MHz fsb, kører den 900 MHz.

Skal du have den til at køre 1200, skal du låse cpu'ens multiplier lås
op (L1 broerne) samt indstille 12x multiplier på dit bundkort, som det
er beskrevet i manual.
Sådan en 1200 kan muligvis være ulåst, - det var nogle få af dem, der
blev solgt. Iøvrigt kører den gerne 1300 eller mere med god køling.
12.5x multiplier skulle gerne give 13x med nyeste bios.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7Pro/

Pas må med at flashe ny bios. Boot på en dos startup diskette og brug
aflash
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/
alternativt sidste nye asusupdater for windows. De oprindelige virker
vist ikke mere, og det er fatalt.

mvh

John

Fra : Kelloggs

Dato : 05-10-01 14:20

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> 12.5x multiplier skulle gerne give 13x med nyeste bios.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7Pr

Tak for svaret.
Jeg har flashet min Bios til den nyeste, men hvor står der hvad den "kan" ?
Der står noget på hjemmesiden, men jeg har hørt at man f.eks. nu kan køre
14x multiplier.

Mvh
Henrik

Fra : raven

Dato : 05-10-01 15:03

On Fri, 5 Oct 2001 15:19:32 +0200, "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com>
> [...]
>Der står noget på hjemmesiden, men jeg har hørt at man f.eks. nu kan køre

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm

der står rundt omkring hvad den kan. 1008 er fælles med 1008 for asus
a7v, sådan med hvad den kan.

Hvis du køber en 1400 fsb 200 cpu og kører jumper free mode, så skulle
den køre 14x100 med den 1008 bios. Med jumper mode eller anden sat
multiplier er det ikke sikkert det virker, hvis dit bundkort er en af
de første udgaver.
Dvs. du ikke får en fsb266 cpu til at køre 14x100 på det bundkort.

Derudover skulle 12.5 multiplier give 13x.
Det kan du jo prøve.

mvh

John

Fra : kelloggs

Dato : 05-10-01 19:48

> [...]
> de første udgaver.
> Dvs. du ikke får en fsb266 cpu til at køre 14x100 på det bundkort.
>
> Derudover skulle 12.5 multiplier give 13x.

Jeps, den giver 13x
Så må vi i gang med at lege lidt med FSB.