/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC Bredbånd - blokerede porte?
Fra : Klaus Jensen


Dato : 04-10-01 22:31

Hej!

Jeg fik for en uge siden TDC BRedbånd (og er iøvrigt yderst tilfreds indtil
videre). Jeg har fået det TDC kalder for et ADSL-modem (!)..

Jeg kan ikke tilgå min pc udefra med terminal services (jeg kender ikke
porten), men jeg kan godt med ftp og http. Terminal Services virker indefra.

Er der nogen der ved om TDC som standard har blokeret en masse porte i
ADSL-modemet - og i givet fald om jeg kan få dem åbnet?

Jeg har kigget hos TDC's faq, men kan ikke finde noget om det. Inden jeg
ringer og prøver at bruge en time på at forklare mit problem til TDC, vil
jeg lige høre om der er nogen her, der ved noget om det.

- Klaus



 
 
Jesper Skriver (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 04-10-01 22:39

On Thu, 4 Oct 2001 23:30:47 +0200, Klaus Jensen wrote:
> Hej!
>
> Jeg fik for en uge siden TDC BRedbånd (og er iøvrigt yderst tilfreds indtil
> videre). Jeg har fået det TDC kalder for et ADSL-modem (!)..
>
> Jeg kan ikke tilgå min pc udefra med terminal services (jeg kender ikke
> porten), men jeg kan godt med ftp og http. Terminal Services virker indefra.
>
> Er der nogen der ved om TDC som standard har blokeret en masse porte i
> ADSL-modemet - og i givet fald om jeg kan få dem åbnet?

Der er kun blokeret for tcp/25 og tcp/119, ikke nogen som bliver
brugt til terminal services, så det er ikke der dit problem er.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Klaus Jensen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Jensen


Dato : 04-10-01 22:47


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9rpllh.jo2.harvest@freesbee.wheel.dk...

> > Er der nogen der ved om TDC som standard har blokeret en masse porte i
> > ADSL-modemet - og i givet fald om jeg kan få dem åbnet?
> Der er kun blokeret for tcp/25 og tcp/119, ikke nogen som bliver
> brugt til terminal services, så det er ikke der dit problem er.

Hmmm... Næh, jeg går ikke ud fra Terminal Services bruger hverken NNTP eller
SMPT... :)

Så må mit problem skyldes noget selvforskyldt, jeg må tilbage og makke med
det. Det virkede bare så oplagt.

Iøvrigt mange tak for det hurtige og kvalificerede svar - du har været med
på usenet lige så længe jeg kan huske (1995 oder so), og jeg tror du har
hjulpet flere mennesker end røde kors - tak for det. :)

- Klaus



Jesper Skriver (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 04-10-01 23:09

On Thu, 4 Oct 2001 23:47:04 +0200, Klaus Jensen wrote:

> Iøvrigt mange tak for det hurtige og kvalificerede svar - du har været
> med på usenet lige så længe jeg kan huske (1995 oder so)

'93 vil jeg tro, startede med at arbejde med Internet i feb. '94

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Klaus Jensen (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Jensen


Dato : 05-10-01 07:27


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9rpndp.k2m.harvest@freesbee.wheel.dk...
> > Iøvrigt mange tak for det hurtige og kvalificerede svar - du har været
> > med på usenet lige så længe jeg kan huske (1995 oder so)
> '93 vil jeg tro, startede med at arbejde med Internet i feb. '94

Jeg kom først med i 95... Anyway, inden vi får tæv for at være offtopic, må
vi nok hellere stoppe. :)

- Klaus



ODB (05-10-2001)
Kommentar
Fra : ODB


Dato : 05-10-01 07:34

Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det er sådan
jeg læser det, er det ikke rigtig ?

Jeg skal bestille i dag og det er alt afgørende for mig om det hænger sådan
sammen, så PLEASE hurtig svar, tak for hjælpen.

TAK ODB

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9rpllh.jo2.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Thu, 4 Oct 2001 23:30:47 +0200, Klaus Jensen wrote:
> > Hej!
> >
> > Jeg fik for en uge siden TDC BRedbånd (og er iøvrigt yderst tilfreds
indtil
> > videre). Jeg har fået det TDC kalder for et ADSL-modem (!)..
> >
> > Jeg kan ikke tilgå min pc udefra med terminal services (jeg kender ikke
> > porten), men jeg kan godt med ftp og http. Terminal Services virker
indefra.
> >
> > Er der nogen der ved om TDC som standard har blokeret en masse porte i
> > ADSL-modemet - og i givet fald om jeg kan få dem åbnet?
>
> Der er kun blokeret for tcp/25 og tcp/119, ikke nogen som bliver
> brugt til terminal services, så det er ikke der dit problem er.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer



Andreas Plesner Jaco~ (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 05-10-01 07:43

In article <5xav7.203$8v1.3508321305@news.euroconnect.net>, ODB wrote:

>> Der er kun blokeret for tcp/25 og tcp/119, ikke nogen som bliver
>> brugt til terminal services, så det er ikke der dit problem er.
>
> Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det er sådan
> jeg læser det, er det ikke rigtig ?

Hvorfor skulle det være det? Du kan jo sagtens køre et åbent relay eller
en newsserver uden en router.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Flying saucers on occasion
| Show themselves to human eyes.
| Aliens fume, put off invasion
| While they brand these tales as lies.

Jesper Skriver (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 05-10-01 08:30

On Fri, 5 Oct 2001 08:33:51 +0200, ODB wrote:
> Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det er sådan
> jeg læser det, er det ikke rigtig ?

Nej, alle BB|ADSL linier har blokeret tcp/25 og tcp/119 centralt
fra, dog sådan at man stadigt kan drive en mailserver, læs FAQ'en.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

ODB (05-10-2001)
Kommentar
Fra : ODB


Dato : 05-10-01 08:50

Ja men den funktion for at drive en mail server er ikke særlig godt, den
kræver at senders mailserver er opsat til at sende via din backupmail server
og det er ikke alle mail server der er det, så derfor er det noget ****.

Men det jeg ikke forstår er at når man ringer til BB siger de at de ikke
spærre på nogen porte, og det er jo så ikke rigtig, kan man læse om det i
kontrakten fra BB?

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9rqo8p.oje.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Fri, 5 Oct 2001 08:33:51 +0200, ODB wrote:
> > Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det er
sådan
> > jeg læser det, er det ikke rigtig ?
>
> Nej, alle BB|ADSL linier har blokeret tcp/25 og tcp/119 centralt
> fra, dog sådan at man stadigt kan drive en mailserver, læs FAQ'en.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer



Martin Højriis Krist~ (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-10-01 09:18

"ODB" <ODB@FEJLvibeholm.dk> skrev i en meddelelse
news:uEbv7.205$3M6.3530363925@news.euroconnect.net...
> Men det jeg ikke forstår er at når man ringer til BB siger de at de ikke
> spærre på nogen porte, og det er jo så ikke rigtig, kan man læse om det i
> kontrakten fra BB?

http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/egne_servere.html

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Andreas Plesner Jaco~ (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 05-10-01 09:49

In article <uEbv7.205$3M6.3530363925@news.euroconnect.net>, ODB wrote:

>> Nej, alle BB|ADSL linier har blokeret tcp/25 og tcp/119 centralt
>> fra, dog sådan at man stadigt kan drive en mailserver, læs FAQ'en.
>
> Ja men den funktion for at drive en mail server er ikke særlig godt, den
> kræver at senders mailserver er opsat til at sende via din backupmail server
> og det er ikke alle mail server der er det, så derfor er det noget ****.

Hvis den ikke overholder gældende standarder på nettet bør den ikke være
sluttet til. Mao: Det er mailserveren der er noget **** hvis den ikke
kan håndtere sekundære MXer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Once is happenstance,
| Twice is coincidence,
| Three times is enemy action.
|    -- Auric Goldfinger

Morten Grouleff (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Grouleff


Dato : 05-10-01 14:08

"ODB" <ODB@FEJLvibeholm.dk> writes:

> Ja men den funktion for at drive en mail server er ikke særlig godt, den
> kræver at senders mailserver er opsat til at sende via din backupmail server
> og det er ikke alle mail server der er det, så derfor er det noget ****.

Det er da vældigt rart med en backup-mx. Jeg mister ingen mail, selvom
min maskine en gang i mellem ikke har netforbindelse i nogle timer.

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrn9rqo8p.oje.harvest@freesbee.wheel.dk...
> > On Fri, 5 Oct 2001 08:33:51 +0200, ODB wrote:
> > > Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det er
> sådan
> > > jeg læser det, er det ikke rigtig ?
> >
> > Nej, alle BB|ADSL linier har blokeret tcp/25 og tcp/119 centralt
> > fra, dog sådan at man stadigt kan drive en mailserver, læs FAQ'en.
> >
> > --
> > Jesper Skriver, CCIE #5456
> > FreeBSD committer
>
>

--
Morten Grouleff.

ODB (05-10-2001)
Kommentar
Fra : ODB


Dato : 05-10-01 15:47

Morten, Du har altså en server oppe og køre og du mister altså ikke nogen
mails?

--
"Morten Grouleff" <morten-nospam011005@grouleff.com> wrote in message
news:m3ofnmfd4w.fsf@port.grouleff.com...
> "ODB" <ODB@FEJLvibeholm.dk> writes:
>
> > Ja men den funktion for at drive en mail server er ikke særlig godt, den
> > kræver at senders mailserver er opsat til at sende via din backupmail
server
> > og det er ikke alle mail server der er det, så derfor er det noget ****.
>
> Det er da vældigt rart med en backup-mx. Jeg mister ingen mail, selvom
> min maskine en gang i mellem ikke har netforbindelse i nogle timer.
>
> > "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> > news:slrn9rqo8p.oje.harvest@freesbee.wheel.dk...
> > > On Fri, 5 Oct 2001 08:33:51 +0200, ODB wrote:
> > > > Er det ikke kun med en router at port 25 og 119 bliver spæret, det
er
> > sådan
> > > > jeg læser det, er det ikke rigtig ?
> > >
> > > Nej, alle BB|ADSL linier har blokeret tcp/25 og tcp/119 centralt
> > > fra, dog sådan at man stadigt kan drive en mailserver, læs FAQ'en.
> > >
> > > --
> > > Jesper Skriver, CCIE #5456
> > > FreeBSD committer
> >
> >
>
> --
> Morten Grouleff.



Jesper Skriver (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 05-10-01 22:47

On Fri, 5 Oct 2001 09:50:00 +0200, ODB wrote:
> Ja men den funktion for at drive en mail server er ikke særlig godt

Vrøvl.

> den kræver at senders mailserver er opsat til at sende via din
> backupmail server og det er ikke alle mail server der er det, så
> derfor er det noget ****.

Nej, du tager fejl, man lister en sekundær MX record for domænet,
hvis en given mailserver ikke kan håndtere det, så overholder den
ikke de givne standarder, og bør ikke connectes til Internet.

Jeg har i de 6-7 år jeg har arbejdet med Internet, aldrig set en
mailserver, der ikke kunne håndtere sekundære MX records.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste