X-windows klient på win 2000
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 04-10-01 21:14

Hej
Jeg leder efter en god X-windows klient til win 2000. findes der nogel
fornuftige open source/freware udgaver?

hvad skal der til for at man kan få forbindelse til X-serveren fra en
anden mskine.
Skal laves nogle ændringer i konfigurationen eller andet?

(håber ikke det er den forkerte gruppe at spørge om den slags i)

mvh
Anders

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-01 04:22

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> writes:

> Hej
> Jeg leder efter en god X-windows klient til win 2000. findes der nogel
> fornuftige open source/freware udgaver?

XFree er portet til Cygwin, og fungerer "godt nok" til mig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-10-01 22:47

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote:

>Jeg leder efter en god X-windows klient til win 2000. findes der nogel
>fornuftige open source/freware udgaver?

Det påstås, at der er en hæderlig klient med i cygwin, men jeg løb tør
for plads på min Windows-maskine under installationen, så jeg hutler
mig igennem med X-win32.

>hvad skal der til for at man kan få forbindelse til X-serveren fra en
>anden mskine.
>Skal laves nogle ændringer i konfigurationen eller andet?

I /etc/X11/gdm/gdm.conf ændrer du:

[xdmcp]
Enable=0

....til:
[xdmcp]
Enable=1

Muligvis skal du i samme fil ændre:
[servers]
0=/usr/bin/X11/X vt7 -nolisten tcp -dpi 100

....til:
[servers]
0=/usr/bin/X11/X vt7 -dpi 100

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 12-10-01 22:41

On Thu, 04 Oct 2001 23:47:15 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>I /etc/X11/gdm/gdm.conf ændrer du:
Jeg har ikke noget gdm under X11, kan den hedder noget andet?

Anders

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 12-10-01 23:15

On Fri, 12 Oct 2001 23:40:31 +0200, Anders H. Andersen
<aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote:

>Jeg har ikke noget gdm under X11, kan den hedder noget andet?
Det var selvfølglig fordi jeg ikke havde installeret gdm (Gnome
Display manager)
nu køre det fint med Xwin32.
Lidt underlig at bruge når det ikke køre i et vindue for sig selv.
Der kommer bare en taskbar mere og vinduerne kommer op som normal.

mvh
Anders

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 10:19

Den Sat, 13 Oct 2001 00:15:11 +0200 skrev Anders H. Andersen:

> [...]
>Lidt underlig at bruge når det ikke køre i et vindue for sig selv.
>Der kommer bare en taskbar mere og vinduerne kommer op som normal.

Prøv at gå ind i XUtil32, og sætte kryds i "full screen" under "single".

Så ser det ud fuldstændigt som hvis du sad på linux-boksen, og hvis du
vil skifte til et windows-program, skal du lige trykke på Ctrl-Esc eller
windows-tasten (måske Alt-Tab?)

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Morten Gade Sørensen

Dato : 21-10-01 23:39

> Hej
> Jeg leder efter en god X-windows klient til win 2000. findes der nogel
> fornuftige open source/freware udgaver?

Lige for at få begreberne på plads, så er det en X-server du leder efter.

Morten Gade Sørensen
--
The superfluous is very necessary.
-- Voltaire