hvordan fjerner man KATTE.!!
Fra : Joe

Dato : 04-10-01 19:05

når man nu er nabo til en som har mange katte (5-7 stk.)
og man ikke gider dem inde ved sig selv.....hvad gør man så??

jeg bor inde i byen (ved Aalborg) og jeg har prøvet lidt af hvert

jeg har sat trådhegn op i hele min baghave så nu skider de kun i min
forhave som jeg ikke kan hegne ind.!!

den der med kold vand den duer ikke......
den der med varmt vand den duer heller ikke
at jage dem væk med sin hund virker heller ikke
de katte kommer altid igen.!!! sidste gang der var kamp kostede mig
982 kr.

jeg så i tv. at man kan bruge naftalin og svovlpulver som købes ved
matas.....det er faktisk ret dyrt og det virker ikke ret mange dage så
hvis jeg altid skal gå og drysse med det så koster da ca. 100 kr. om
måneden.!!

jeg har snakket med min nabo og der har kun ført til at vi nu er
temmelig uvenner og han mener at hans katte har ret til at være
overalt..
jeg har haft kontaktet dansk retsinformation og jeg er blevet så klog
at jeg nu ved at hvis hans katte omkommer inde ved mig så kan der
faktisk ikke ske mig noget....
så hvis min hund nu kommer til at aflive kattene så er det ok
men denne vej skulle det jo helst ikke gå.!!!!!

da jeg også er jæger har mange forslået mig at
"tage dyrene med på jagt"

er der nogen her der har nogle gode forslag????

p.s det vil osse være synd at give dem rottegift.!! (trædepulver)

Mvh. Joe

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 04-10-01 19:24

Prøv at kontakte kattens væren eller dyrenes beskyttelse de kan være
behjælpelig med hvordan du kan undgå dem.

Mvh Tina

Fra : Gitte J.L

Dato : 04-10-01 19:39

Du kan jo advare naboen om, at du ved næste givne lejlighed vil indfange
katten/kattene og indlevere dem hos nærmeste Kattens Værn eller lignende.
Den med at tage dem med på jagt holder, så vidt jeg er blevet oplyst om,
ikke længere. Ifølge en jeg snakkede med hos Kattens Værn Aalborg, må
jægere ifølge den nyeste lovgivning ej længere skyde katte - heller ikke
dem de lige ser i skov og på land - og denne ændring i loven skulle være
kommet, fordi for mange katte blev skudt. Personen havde ganske enkelt
forhørt sig hos Jagtforbundet (er det det de hedder) i København.......de
fleste tror ellers tilsyneladende stadig at katte er omvandrende
skydeskiver, for det sker vist ikke så sjældent at der indleveres een
anskudt kat heroppe.
Du må vist heller ikke true med aflivning (og derefter aflive) længere, og
den med rottegiften er vist også kun noget de allermest ulækre eksistenser
kunne finde på at gribe til.
Tja...vold og overgreb mod kattene fjerner jo ikke det egentlige problem
-naboen - så....måske politianmeldelse er eneste udvej?? Nabostrid er
noget l..., men reelt er det jo i alt fald ikke kattene du skal rette
skytset mod.
-Gitte

Fra : Joe

Dato : 04-10-01 20:23

jeg har snakket med aalborg politi og deres svar var bare at sådan en
jo kunne komme til at forsvinde......der var ikke meget man kan gøre
sagde de...det var efter en episode hvor en kat gik ind i mit hus og
kom op og slås med min hund.!!!

jeg fik at vide jeg kunne lave et civilsøgesmål hvis jeg ville
noget....

men kan jeg få aflivet en kat der er chipmærket/øremærket ?????
nej glem det...det vil jeg sgu ikke give så mange penge for.!!

men det er svært og det er ikke blevet bedre af at vi slet ikke
snakker sammen...

men en ting er sikkert og det er at det bliver ikke ved med at gå.!!!

Mvh. Joe

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-10-01 20:35

Der er jo det som hedder GåVækKat, som kan købes i matas og hos
dyrehandlere. Aner ikke om det er noget der virker, men det er vel et forsøg
værd???

Hilsen
Joan

Fra : Gitte J.L

Dato : 04-10-01 22:48

Hm...ja, politiet kender vist ofte heller ikke lovgivningen.... men, som andre
har foreslået, prøv at kontakte Kattens Værn i Aalborg. De er drønsøde og de
ved en masse.... og jeg tror egentlig også, at de må ha en del erfaring med dit
problem.
Kender selv problemet med fritgående katte her hvor jeg og mine katte bor, og
jeg ved at en del af mine naboer er irriterede over fremmede katte i deres
haver og lejligheder (når man lufter ud, kommer kattene ind).... jeg ved snart
ikke hvad man kan gøre, når end ikke politiet vil hjælpe (måske man skulle gi
dem en kopi af lov om mark- og vejfred?).
Du behøver vel ikke skride til aflivning på nogen måde ... ejeren bliver
sandsynligvis ret træt af at skulle hente (og betale for) sin kat, hver gang
den har været på smuttur hos dig.....man kan vel indlevere hos KV eller en
dyrlæge, og så kan ejeren få sit dyr tilbage mod betaling (blot et gæt). Prøv
evt. at læse Lov om vej- og markfred, samt dyreværnsloven.
-Gitte

Fra : Jetpool

Dato : 04-10-01 19:44

Jeg fik et råd fra en af mine naboer, hun lægger kaffegrums ud i sin have,
der gider kattene ikke at skrabe eller komme af med deres afføring, har ikke
selv afprøvet det, da jeg har katte, men det er da billigt og uskadelig for
katte.

Linda, Venus og Freja

Joe <pwr9jj@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ef8prt42vc850flalbf24uulmqt7jjfl4u@4ax.com...

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 04-10-01 20:06

Du kan klippe mange stykker af en bambus og stikke i jorden med mellemrum i
bedet så vil katten ikke side der, de er heller ikke glade ved at
kyllingetråd til at gå på men det ser jo ikke så kønt ud. Ellers vand bedet
det gidder de ikke de foretrækker tør jord, du kan også købe noget i matas
at vande med det skulle få dem holdt væk i langt tid men kan ikke huske hvad
det heder.

Mvh Tina

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 04-10-01 21:50

"Tina Bach Larsen" <tina@tk.k-net.dk> wrote in message
> Du kan klippe mange stykker af en bambus og stikke i jorden med mellemrum
> bedet så vil katten ikke side der, de er heller ikke glade ved at
> kyllingetråd til at gå på

Ikke glade for kyllingetråd? mjaeh..se lige her:
http://cutiecats.tripod.com/scan_c.jpg

Forøvrigt, Joe. Du skriver at vand ikke hjælper. Had du prøvet med en
SuperSoaker? (de der vandgeværer) Mon ikke der er børn i bebyggelsen (hvis
du ikke selv har) der kan låne dig et? De skyder rimelig kraftigt og også
ret præcist, og et ordentligt splask lige i hovedet er det dog de færreste
katte der kan lide...

Venlig hilsen

Lisbeth

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-10-01 21:44

Hej Joe
I et anfald af arrigskab mod din dumme nabo, var
jeg lige ved at foreslå dig at tage ham (naboen) med
på jagt. Det er problematisk når "ordensmagten"
ikke vil håndhæve loven, din nabo har pligt til at sørge
for at hans katte ikke genere andre. Umiddelbart er
mit bedste råd, som andre også har foreslået at kontakte
Kattens Værn. Din "kattepine" er lige nøjagtig en af de
væsentlige grunde til at mine katte kun er indekatte, bare
fordi jeg er kattetosset er det ikke sikkert at naboerne
er det, og da det er mine katte er det også MIT ansvar
at de ikke genere andre. Jeg håber at det lykkes dig at
løse problemet, husk det er IKKE kattenes skyld at
deres ejer har muldjord i hovedet.

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-10-01 21:47

jeg undrer mig lidt over hvorfor ingen har foreslået ham at sætte elhegn
omkring hans indhegnede have på ydersiden vel at mærke... kan det holde
katte inde i en have må det jo også kunne holde dem ude....

og nej.. jeg neglicherer ikke katteejerens pligt til at holde styr på sine
misser.... men det er tydeligt en af den type, der mener det er en
"katteret" at kunne færdes frit... ( hvorfor faan tror disse mennesker at
katte kaldes "husdyr"?? tror de også på at hunde og heste og køer skal
færdes frit når de nu også engang har været "frielevende" dyr??)
men det desværre tydeligt der ikke er meget forståelse og hjælp at
hente......
er det en boligforening eller lignende kunne man klage til
bolig/ejerforeningen..... er det ikke er der jo desværre ike meget at gøre
uden at true med at indfange som der er foreslået.... ( især når politiet er
mere eller mindre ligeglade....)

men som sagt...... elhegn.... på ydersiden af hans hegn.... det burde IMO
holde de ubudne katte ude.... eller hvad??

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-10-01 22:32

Fortæl din nabo, at du har indset at han har ret i at
dyr fortjener at leve i frihed. Og at du derfor nu har
sluppet dine 24 fugledderkopper løs i haven, så de
kan nyde godt af den frie natur. Det kan han da
ikke have noget imod, vel ?

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Tommy Fer

Dato : 05-10-01 09:20

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> sluppet dine 24 fugledderkopper løs i haven, så de
> kan nyde godt af den frie natur. Det kan han da

*GRILL*

Tommy Fer

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-10-01 22:55

Hej

på min hjemmeside kan du læse bekendtgørelse om vej og markfred, du kan også
læse hvem der har lov til at aflive katte samt dyreværnsloven. Du er faktisk
nødt til at læse alle tre, ellers kan du let komme i klemme og begå noget
ulovligt uden at vide det.

Måske vil det hjælpe, hvis du printer Vej- og Markfred ud, og giver til din
nabo, her står tydeligt, at han skal hjolde sine katte på eget område.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Joe

Dato : 05-10-01 14:03

On Thu, 4 Oct 2001 23:54:36 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrote:
det med at printe loven ud til ham hjalp ikke.....jeg fandt det inde
på dansk retsinformation på nettet under mark og vejfred.!!!

men jeg tror nu nok jeg kontakter kattensværn.. det er der flere der
skriver om så det må jeg hellere prøve.!

mvh. Joe

Fra : Stine

Dato : 03-10-01 23:42

Hej
Som en del andre har foreslået så ring til Kattens Værn.
Men jeg vil da tro at reglerne for katte er de samme som for hunde.
At fanger du en på din grund og affleverer den til nærmeste dyrlæge/politi
(?) så skal ejeren betale for at få katten med hjem igen. Og jeg mener at
hvis man skriftlig (anbefalet) har påbudt naboen holde sin hund(kat) hjemme
på egen grund og dette ikke sker, kan du indhegne din egne grund og sende
regning til naboen for arbejde + materialer - naboen skal selvfølgelig
skriftligt være orienteret m.m. inden dette sker.
Prøv evt. at gå ind på familieadvokaten.dk der mener jeg du vil kunne
v´finde et svar ang. dit problem.
Håber du får det løst uden at komme til at "hade" katte.
- vil også gerne sige at jeg forstår dig - det er S.. irriternede at skulle
samle op efter dyr man ikke selv har Og ikke mindst, dyrlægeregninger
efter uvelkomne besøg - som jeg iøvrigt mener din nabo burde betale.
Stine

Fra : S.J & L.T.

Dato : 05-10-01 12:35

Stødt Sort Peber!!!!

Min far, som selv er katteejer; drysser med stødt sort peber, når der er
noget i haven, som han ikke vil have at kattene skal stikke poterne
i -f.eks. nybeplantning, potter, nysået græs m.m. Har man én gang fået
snuset sort peper i næsen, ved man godt hvorfor..
Så er der jo bare lige det med vovse.... men måske kunne han/hun nøjes med
baghaven.
Det er ihvertfald et billigt alternativ -omend det kradser lidt i næsen -men
forhåbentlig kun på misserne

KH

Linda