Hjælp til Onboard lyd på ECS K7S5A plz
Fra : Mathias Kellermann

Dato : 04-10-01 18:03

Hej alle

Jeg har problemer med lyden på mit nye K7S5A mobo. Jeg er rigtig glad for
min nye computer men den siger konstant at der ikke er kontakt til lydkortet
eller at der ikke er noget installeret. Jeg har prøvet at installere fra den
medflg. mainboard cd-rom og fra win me cd-rom'en men det hjælper ingen
vegne. Der står i manualen at chippen er en AC'97 sound chip. Ikke just
noget kendt så vidt jeg er orienteret. Kan det være at den ikke understøtter
DirectX? Eller skal jeg bare hente driver update? Audio driveren er en
SiS7012

Konstruktive forslag er at foretrække

Hilsen Mathias

Andre specs:
AMD 1400/266
512MB DDR-RAM
40 GB IBM HD
Netkort
Brænder
Windows ME

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-10-01 18:27

Måske er den slået fra inde i bios

Fra : Peter C Hansen

Dato : 04-10-01 18:35

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Måske er den slået fra inde i bios

Tryk del ved opstart, og gå ind i feature setup i bios, og se om den er
slået til (onboard audio).
Evt. kan det også være, at du ikke har installeret audiodriverne på
Mainboard Cd-en.

HILSEN Peter