"Gratis" bækørredfiskeri.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-10-01 18:00

Hej gruppe.
Det er med blandet fornøjelse, at jeg giver dette tip videre. Sagen er den,
at jeg i mange år har været priviligeret fordi min ven, bonden, har et
dejligt stykke af tryggevælde å, som jeg frit har kunnet fiske på.

Nu er det sådan, at bonden sælger gården til et landbrugslaug.
Andelshavere vil kunne færdes (og fiske) på gården. Jeg har selvfølgelig
købt en andel.
MEN: det er ikke sikkert, at der kan skaffes andelshavere nok, og så falder
det på gulvet.
Så kan der ske det, at bonden bare sælger til en anden bonde med fare for at
jeg så ikke kan få lov at fiske.

Det er derfor, jeg giver dette tip videre:
Ved at købe en andel, vil man kunne få adgang til et kanon fiskeri, man vil
kunne færdes og campere på gården og kunne købe økologiske grøntsager og
kyllinger mm. Desuden er man med til at tage et stykke landbrugsjord ud af
økonomisk spekulation - alt i alt en dybt sympatisk idé.
I kan se en af de fisk, jeg har fanget dernede ved at gå ind på
http://hjem.get2net.dk/fsf se under menu-punktet "turberetninger" og så 30
april.
I kan se mere om landbrugslauget på http://www.landbrugslauget.dk . I er
også velkomne til at maile til mig, hvis der er nogen spørgsmål.

Knæk og bræk

Jesper

Fra : Finn Nielsen

Dato : 04-10-01 21:05

Usmageligt!!!!!!!

Finn Nielsen
Nordjydsk Havørredfiskeri
www.seatroutfishing.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-10-01 21:47

Det må du altså uddybe -jeg forstår ikke kommentaren.

Jesper

<3bbcc189$0$14819$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

Fra : PETER FLÜGGE

Dato : 05-10-01 07:00

Hej Jesper.

Hvis ikke andelsprojektet går i orden og bonden er din ven, så kan du få
tinglyst en fiskeret (servitut) på ejendommen.
En sådan ret knytter sig til ejendommen og står ved magt overfor fremtidige
ejere.
Det koster nogle penge og en advokat kan anbefales, men det er da en
mulighed.

Med venlig hilsen Peter.

Jesper Hansen <bordum.hansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iz0v7.1585$uQ.241440@news010.worldonline.dk...

Fra : Søren Nissen

Dato : 05-10-01 20:14

Det sku da en mærkelig kommentar !! ... " usmageligt" ....
GIr da absolut ingen mening ...