modem til modem
Fra : morten Rasmussen

Dato : 04-10-01 17:09

Hej NG

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at sætte to modemer til at
kommunikere direkte på er tråd par, dvs uden telefon forbindelse, hvis ja
hvordan?

mvh
Morten R

Fra : Dan Mortensen

Dato : 04-10-01 17:21

On Thu, 4 Oct 2001 18:09:29 +0200, "morten Rasmussen"
<mortenr@privat.dk> wrote:

> [...]
>kommunikere direkte på er tråd par, dvs uden telefon forbindelse, hvis ja

Hvis modemet understøtter "leased line" kan det, ellers skal der en
telefoncentral/omstillingsanlæg i mellem.

/Dan MOrtensen.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 04-10-01 20:57

Hvis du har din egen ledning, så lav dog en RS232 - forbindelse, direkte på
seriel porten .

Elmer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-10-01 23:11

On Thu, 04 Oct 2001 21:56:34 +0200, Jørgen Elmer
<elmermadsen@post.tele.dk> wrote:

> Hvis du har din egen ledning, så lav dog en RS232 - forbindelse, direkte på
> seriel porten .

Om den løsningsmodel er en farbar vej, afhænger i ret væsentlig
grad af afstanden mellem de to maskiner. Man kan gå væsentligt
længere på en modemforbindelsen end på en RS-232 forbindelse.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 05-10-01 12:39

Du har ret, det havde jeg ikke lige tænkt på......
Elmer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-10-01 23:10

<mortenr@privat.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at sætte to modemer til at
> kommunikere direkte på er tråd par, dvs uden telefon forbindelse, hvis ja
> hvordan?

Nogle modems kan det, men skal konfigureres til at køre 'leased
line' (eller noget tilsvarende), der basalt betyder, at modemet
ikke vil forsøge at ringe op.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-10-01 21:36

Hej Morten

"morten Rasmussen" <mortenr@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3bbc8a35$0$42086$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at sætte to modemer til at
> kommunikere direkte på er tråd par, dvs uden telefon forbindelse, hvis ja
> hvordan?

Som Dan siger, hvis modemerne understøtter "Leased line" er det ikke noget problem.
Ellers prøv i en terminalemulator (f.eks. Terminate) at give dem kommandoerne
På det ene modem:
ATH1
ATO

og på det andet modem
ATA

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.: