Hvilken temperatur ?
Fra : brian hemstedt

Dato : 04-10-01 13:22

Aieeee.....
Jeg kom lige til at se at temperaturen i mit akvarie er helt nede på et sted
mellem 24 og 25 grader.
Normalt plejer den at at holde sig på ca 28.
Nu kommer jeg i tvivl om jeg fik taget varmelægmet fra sidst jeg skiftede
vand. Eller om jeg har fået zappet det ved at blotlægge det.
Så jeg smutter ud og køber et nyt i eftermiddag.

Men det har da fået mig ti at tænke på - hvad er den optimale temperatur
for Scallare og Neon ?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 04-10-01 16:03

"brian hemstedt" <brian@brians.it-bakken.dk> skrev i en meddelelse
> Aieeee.....
> Jeg kom lige til at se at temperaturen i mit akvarie er helt nede på et
sted
> mellem 24 og 25 grader.

Den temp. er fint til næsten alle ferskvands akvarie fisk.

> Normalt plejer den at at holde sig på ca 28.

Den er god til Discus.

> [...]
> Så jeg smutter ud og køber et nyt i eftermiddag.
>
> Men det har da fået mig ti at tænke på - hvad er den optimale temperatur

24-26 er helt fint. Husk temperaturen svinger faktisk ret meget i naturen.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : ole larsen

Dato : 04-10-01 16:34

brian hemstedt skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Så jeg smutter ud og køber et nyt i eftermiddag.
>
>Men det har da fået mig ti at tænke på - hvad er den optimale temperatur

Forskellig, Scalare kræver ideelt højere temp end neon (alm.), men det
behøver ikke være
så "kunstigt"

Ole