LASAT modem med fast operatør til SONOFON
Fra : Jens Sloth

Dato : 04-10-01 07:13

Jeg har et LASAT modem fra min bank, problemet er at modemet kun vil ringe
op gennem sonofon (det sender deres operatørkode først) kan man lade nyt
firmware i så man slipper for denne funktion?

Fra : Falckredderen Raga M~

Dato : 04-10-01 09:39

"Jens Sloth" <Jens-Sloth@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nyt
> firmware i så man slipper for denne funktion?

http://groups.google.com/groups?q=websetgo&num=25&hl=da&lr=&safe=off&rnu
m=1&ic=1&selm=99r4aj%24eto%241%40sunsite.dk fandt jeg denne besked, som
engang for længe siden er postet i denne gruppe. Om du kan bruge dette,
ved jeg ikke:

"Hej alle.

Hvis du har købt et operatørlåst MODEM, f.eks. Lasat WebSetGo WOL 56K
el.lign, kan du låse det op på følgende måde:

Hent firmware til WebSetGo på
http://www.lasat.dk/support/files/i560v220.lfu
(Der var i den oprindelige posting angivet et link som ikke virkede, men
dette virker)

Du kan ikke bruge Lasat's flash program, men det er også let(h) at gøre
det manuelt!
Du skal bruge at MODEM terminal program (jeg brugte
http://ourworld-top.cs.com/hsc1953/cccterm.zip)

Det første du nu skal gøre, er at åbne .lfu filen med en editor der ikke
ændrer på layout af filen (jeg brugte goe gamle edit.com). Nu skal du
klippe hele [FileOne] sektionen ud og gemme den i en .txt fil (uden
[FileOne heading], og det samme med [FileThree]. Jeg ved ikke hvad
[FileTwo] er, men man kan ikke loade den umiddelbart. (se note 1)

Nu er du klar til at flashe dit MODEM. Start dit term. program, og skriv
kommandoen AT**. Nu skal MODEM'et svare: Download initiated .. Nu skal du
sende den første fil (FileOne) til MODEM'et, som er flash loaderen. Send
filen ved at benytte term. programmets upload facilitet. (i cccterm:
File, Transmit text file). Herefter siger MODEM'et noget med "ready to
flash". Nu skal du så sende din
anden fil (FileThree). Når det er færdigt, er du nu den lykkelige ejer af
et: "LASAT Internet 56000 Voice V2.20" (brug ATI3 kommando)

Note 1: Nu kan du, for en sikkerhedsnåls skyld, flashe med LASAT's
rigtige program der passer til et I560, det gjorde jeg i hvert fald.

Jeg regner med at proceduren fungerer på alle låste WebSetGo (WOL,TDK,
sonofon, telia osv.)

Enjoy!"

(All credits go til en fyr, der kalder sig Jan)