Tvillinge-barne/kombivogne
Fra : Carsten Stokholm

Dato : 04-10-01 03:36

Vi skal have tvillinger til jul (ifgl. scanningen 2 drenge - tveæggede)

Det er min kærestes første og jeg har selv en "dele" dreng på 4 år.

Ligeså meget som vi glæder os, har vi ligeså mange spørgsmål til det at få 2
på en gang...

F.eks. Da jeg fik min første dreng, blev vi frarådt at sætte penge i en
kombivogn p.g.a. for små liggemål:

- Gælder det også for tvillingevogne?
- Er det en fordel eller ulempe at de sover ved siden af hinanden i
barnevognen?
- Vi har kigget på en vogn der hedder "SIMO Bertini" - Er der nogen der har
erfaringer med denne model?

Andre tips/erfaringer fra (tvillinge)forældre m.h.t. til det om de skal have
en, eller to senge modtages med kyshånd.

På forhånd tak til gruppen.

MVH
Carsten Stokholm

Fra : Birthe Pedersen

Dato : 16-10-01 20:18

Carsten Stokholm wrote:

> Vi skal have tvillinger til jul (ifgl. scanningen 2 drenge - tveæggede)

Hej Carsten.
Tillykke! Tvillinger er en stor gave, men også ekstremt hårdt arbejde..

> Andre tips/erfaringer fra (tvillinge)forældre m.h.t. til det om de skal have
> en, eller to senge modtages med kyshånd.

Jeg vil gerne anbefale jer Tvillingelisten, en mailingliste for forældre
til små tvillinger, også vordende.
Du kan tilmelde dig på følgende hjemmeside - listens medlemmer hjælper
gerne med mange og forskellige erfaringer! :

En eller to senge:
Vores tvillinger sov i samme tremmeseng, ved siden af hinanden, til de
var ca. 2 mdr. så begyndte de at forstyrre hinanden og vi flyttede
Asbjørn over i den anden tremmeseng - i øvrigt uden problemer.
Jeg ved at mange lader dem sove sammen meget længere, f.eks. i hver sin
ende, der er jo mange måder at indrette sig på..

Mht. tvillingekombivognen:
Vi købte en brugt kombivogn og brugte den med stor glæde i ca. 7 mdr.,
hvorefter børnene var for store til liftene. Derefter skrottede vi den
til fordel for to gamle "terasse-barnevogne" til at sove i og en spritny
klapvogn (side by side). Klapvognen, som er af mærket Emaljunga, har vi
brugt nærmest dagligt, og i al slags terræn. Indtil ungerne var næsten 2
var vi meget glade for den - men så begyndte den stille og roligt at få
slagside, blev skævere og skævere. Fabrikken rettede den op selvom
garantien var udløbet, men fejlen er kommet igen nu - åbenbart er
klapvognen ikke konstrueret til at bære vægten af 2 2-årige. For
dårligt, men det er jo en lidt anden snak..

Held og lykke med graviditeten og kig ind på Tvillingelisten!

Mvh.
Birthe Pedersen, tvillingemor

--
** GarnGalleriet & KunstHåndværkeren **
**** http://www.garngalleriet.dk ****

Fra : Britta Gravgaard

Dato : 19-10-01 20:47

Hej Carsten.
Vi har selv tvillingedrenge (tveæggede) som bliver 5 mdr. d. 6/11. Ang.
tvillingevogn købte vi en odder Anne uden lifte men med en skillevæg og to
madresser, det er en god løsning og drengene er meget glade for at sove
sammen i vognen. Vi har ikke brugt skillevæggen i nu men det kan godt være
at vi snart skal til det så de ikke vækker hinanden nu hvor der er ved at
komme mere gang i dem, hvad ang. bevægelser med armene.
Venlig hilsen Britta Gravgaard, Held og lykke det er en god oplevelse at få
tvillinger.