ADSL på RH7.0
Fra : Bent Wagner

Dato : 03-10-01 22:01

Hej.

Kan det overhovedet lade sig gøre at få TDC's ADSL med fast IP, til at
virke med RH 7.0?

Jeg har prøvet alt hvad der foreslås på www.roraingpenguin.com/pppoe/
, men det hjælper ikke.

Jeg får timeout efter et stykke tid, når jeg starter adsl-start.

Jeg kan godt få det til at virke under windows, med det samme netkort.

Jeg vil så nødigt droppe mit Linux.

Bent Wagner

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-10-01 23:05

Bent Wagner wrote:

> Kan det overhovedet lade sig gøre at få TDC's ADSL med fast IP, til at
> virke med RH 7.0?

BredBånd? Hvis ja fungerer det fint - du skal vist bare konfigurere dit
netkort til at benytte DHCP - eller sætte statisk IP-konfiguration som
kan ses i Windows...

Hvis ikke, ved jeg det ikke...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Fra : Bent Wagner

Dato : 04-10-01 07:03

On Thu, 4 Oct 2001 00:04:47 +0200, Rasmus =?ISO-8859-1?Q?B=F8g?=
Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>BredBånd? Hvis ja fungerer det fint - du skal vist bare konfigurere dit
>netkort til at benytte DHCP - eller sætte statisk IP-konfiguration som
>kan ses i Windows...

Hej Rasmus

Jeg satte protocol til DHCP, og så virkede det bare.

Mange tak

Bent Wagner

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-10-01 17:15

psy@tdcadsl.dk (Bent Wagner) wrote:

>Jeg satte protocol til DHCP, og så virkede det bare.

....og så kan du i øvrigt lige så godt afinstallere rp-pppoe, for den
skal du slet ikke bruge.

(Og det kan du være glad for, for mage til ustabilt software skal man
da lede længe efter i Linuxverdenen.)

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Enok Hauge

Dato : 04-10-01 22:06

On Thu, 4 Oct 2001 00:04:47 +0200, Rasmus Bøg Hansen
> [...]

>BredBånd? Hvis ja fungerer det fint - du skal vist bare konfigurere dit
>netkort til at benytte DHCP - eller sætte statisk IP-konfiguration som

Det virker ikke med statisk ip. Du skal hele tiden forny dit lease for
ikke at blive smidt af nettet. Så man er nødt til at køre med dhcp,
også selvom man har fast ip.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 05-10-01 09:53

"Bent Wagner" <psy@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg får timeout efter et stykke tid, når jeg starter adsl-start.
>
> Jeg kan godt få det til at virke under windows, med det samme netkort.

RH70 kan sagtens klare ADSL med fast IP adresse.
Jeg har det selv kørende, nu opdateret til RH71.
Jeg bruger Linuxconf til at konfigurere adresserne, det er langt det
nemmeste.
Jeg forstår ikke hvad du mener med "adsl-start".
Mvh
Torben

Fra : Bent Wagner

Dato : 07-10-01 12:54

>RH70 kan sagtens klare ADSL med fast IP adresse.
>Jeg har det selv kørende, nu opdateret til RH71.
>Jeg bruger Linuxconf til at konfigurere adresserne, det er langt det
>nemmeste.

Det fandt jeg også ud af. Nu kører det bare.

>Jeg forstår ikke hvad du mener med "adsl-start".

Det var fordi at jeg rodede med noget som jeg åbenbart
ikke skulle bruge alligevel. (ppoe eller pump)

mvh

Bent Wagner
psy@tdcadsl.dk