Kan du programere/designe et CD-ROM Katalo~
Fra : Preben Virkus

Dato : 03-10-01 21:44

Kan du programere/designe et CD-ROM Katalog ? - Så se her !

Jeg har en Excel fil med ca. 10.000 produkter - komplet med beskrivelser,
priser, link til billede osv.

Mit ønske er at få lavet en CD-ROM katalog - hvor kunden kan klikke sig frem
via en menu eller søge på produktet. Kunden skal kunne bestille produktet
enten via e-mail eller via print/fax. - Alt sammen som man kender fra en
typisk web-baseret shop/katalog ! CD-ROM'en skal kunne afvikles som en
selvstændig applikation på en PC på sin egen platform - dvs. uafhængigt af
hvilke programmer kunden har installeret.

Så vidt jeg ved, så kan dette lade sig at gøre ved hjælp af HTML/JAVA
programmering eller måske også i DELPHI ! ?

Der findes et program som hedder MINICAT der kan generere et CD-ROM
katalog - desværre har kataloget for mange begrænsninger - f.eks. kan man
kun oprette kategorierne i et niveau, produktvariationerne kan ikke
prissættes forskelligt og produkterne kan ikke relateres til hinanden. Men
bortset fra det, så har kataloget mange spændende funktioner og grafisk er
det godt designet - kan hentes på www.minicat.com .

Hvis du tidligere har programmeret/designet noget der ligner ovennævnte, så
vil jeg meget gerne høre fra dig !

Jeg har lavet et en beskrivelse af mine data samt et forslag til layout på
CD-ROM kataloget.

Mvh. Preben Virkus

tlf. 70 222 144 /fax. 70 222 145