Eksternt CDROM drev
Fra : Birte

Dato : 03-10-01 21:46

Hej
Jeg sidder her med en bærebar PC'er uden CDROM drev. Der er så et eksternt
drev, men efter formatering af HHD, ved jeg ikke hvordan det eksterne drev
skal installeres, der er jo ikke noget styreprogram, og DOS har jeg ikke
mere. Er her nogen med et godt råd, på forhånd TAK
vh Birte

Fra : JOB

Dato : 04-10-01 20:56

Mon en win98/ME bootdisk med cd-rom understøttelse kan klare det?...jeg er
ikke helt sikker, men har spekuleret en del over dette, da jeg også har en
aldrende bærbar med eksternt pcmcia cdrom drev - jeg har så win95 setup
permanent på hdd, men f.eks. ved virus kan man tvinges til at formatere, og
så ville jeg være i samme båd. Jeg formoder dit drev er til pcmcia port, og
der ved jeg positivt, at den kan konfigureres i DOS, men det er vist for
'viderekomne'...og kræver selvfølgelig en DOS...held og lykke...øhh en
disketteversion af win95 ville jo nok også kunne gøre det...måske kan du
finde sådan en...den burde nærmest intet koste!
mvh JOB
<snip>