Hvilke programmer vil i anbefale til asp p~
Fra : Allan Nielsen

Dato : 03-10-01 21:04

se subj

Det må meget gerne være let at bruge! Jeg aner stort set intet om ASP

Mvh Allan

Fra : Martin Kruse

Dato : 03-10-01 21:27

"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev i en meddelelse
> se subj
>
> Det må meget gerne være let at bruge! Jeg aner stort set intet om ASP
>
> Mvh Allan

Hej Allan

Hvis du intet aner om asp og gerne vil lære det gøres det nemmest ved en
almindelig html-editor og en god side hvor du kan lære det.

Jeg bruger selv CoffeeCup HTML-editor, der farver asp-kode i en farve for
sig. Det gør det dejligt overskueligt.

Af sider på nettet kan jeg anbefale www.html.dk og www.w3schools.com

html.dk er dansk og har nogen gode tutorials til asp som man kan starte helt
fra bunden med.
W3 Schools har osse nogen gode tutorials men er på engelsk og går meget mere
i dybden og kan nemt forvirre helt nybegyndere efter min mening.

Derfor vil jeg klart anbefale at du starter med html.dk's tutorials og, når
du så har kørt dem igennem, går videre til W3 Schools'.

God fornøjelse og hvis du har yderligere spørgsmål er du meget velkommen til
at skrive

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-10-01 00:21

"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> wrote in message
> se subj
>
> Det må meget gerne være let at bruge! Jeg aner stort set intet om ASP

Hej,

Jeg bruger stort set kun Visual Studio. Den er nem at bruge hvis du kun vil
bruge kode-editoren men har derudover en masse features. Visual Studio har
den klare fordel at den "kender" ASP og kan hjælpe dig lidt på vejen med
bla. at farvekode tags og syntax.

Ellers så prøv Ultraedit 32. Den er også ok.

Tony

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-10-01 08:02

Tony Lorentzen wrote in news:9pg6e3$283e$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> Studio har den klare fordel at den "kender" ASP og kan hjælpe dig lidt
> på vejen med bla. at farvekode tags og syntax.

Jeg anvender stort set udelukkende Visual InterDev (Web-værktøjet i Visual
Studio), men jeg tror faktisk ikke, at jeg kunne finde på at anbefale det
som en std-alone applikation. Det skyldes, at den simpelthen er for dyr,
hvis den skal indkøbes seperat [1], samt at det - for nye brugere - ikke
altid er nemt at finde ud af, hvorfor den ene og den anden menu springer
frem ved bestemte ord. Hvis man derimod koder lidt Vb, VBA etc, så er det
dejligt, at kodningen sker i det samme interface - uanset hvad man koder.

Ellers så prøv at starte med "Microsoft Script Editor", der er et program,
der følger med installation af Office-pakken. I Office 2k hedder filen
"MSE.EXE" og i Office XP hedder den "MSE7.EXE". Det er sådan en light-
version af Visual Interdev - men vist nok uden grafisk præsentation af
resultatet af koden.

[1] Noget andet er selvfølgelig, hvis man allerede har adgang til den.
--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jimmy

Dato : 04-10-01 07:32

> Det må meget gerne være let at bruge! Jeg aner stort set intet om ASP

Jeg vil foreslå Homesite.
Det kan downloades fra www.allaire.com
Det farver koderne som alle andre og har nogle ret vilde search and replace
funktioner der bl.a. virker direkte på en FTP-server.

Hilsen jimmy

Fra : mail@kaylarsen.com

Dato : 04-10-01 09:39

Visual Studio er nok den dyreste men nok også den bedste.
Udover de allerede nævnte pointer om, at InterDev er født til asp er
der et andre ting som Studio kan.

Det væsentligste er debugging og tracing. Her kan man følge
hver enkelt programlinie step-by-step med f.x. break-points
samt få vist alle datafelter. (jeg ved faktisk ikke om de andre
udviklingssystemer kan det).

Indeholder også Visual Basic og C++

Integration til flere databasesystemer. Access og SQL.

mvh Kay

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-01 14:11

Notepad og www.html.dk