Hvad går der galt? (Pc slukker sig)
Fra : plazm0id

Dato : 03-10-01 18:44

En gang i mellem når jeg spiller cs eller noget andet slukker min pc sig
bare sådan uden videre..
mit første gæt var at grafikkortet sad lidt løst eller sådan noget, dog
skete det endnu engang.. det sker ikke hvergang bare engang i mellem
- og når der sker kan jeg ikke starte min pc den næste halve time eller hele
time... surt
Det må derfor være noet fejlstrøm, right?
hvad kan jeg gøre?
forslag eller erfaringer med lign.?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-01 19:19

"plazm0id" <Plazm0id@Vileillusions.dk> wrote in message
> [...]
hele
> time... surt
> Det må derfor være noet fejlstrøm, right?

Der er umildbart 2 muligheder efter min ide´er

Da du spiller cs, bruger din CPU ca. 100 % system.

1. Din CPU bliver for varm, og computer slukker.
2. Din CPU bruger for meget strøm til at din PSU kan følge med. Og dermed
kutter af.

Fra : plazm0id

Dato : 03-10-01 20:02

Hmn.. Ok

Min pc er flg.:

MSI k7t pro
AMD T-bird 1 Ghz (med en TaiSol på)
SoundBlaster Live 1024
ATI Radeon DDR 32mb ram
512 Mb pc-133 Ram (1 blok)
2 stk ibm 30 gb
10/100 Mbit netkort
2 cdrommer(1 alm + 1 brænder)
1 diskettedrev (standart)
+ 2x 80mm kabinet-kølere

Burde den ikke kunne trækkes ordentligt af en 300W psu?

(Jeg har før haft varmeproblemer, men dengang frøs computeren - løste jeg
ved køb af nu cpu-køler + kabinetkøler)
derfor tror jeg ikke at det er et varmeproblem!!

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 03-10-01 20:53

Det kan stadig godt være din psu der ikke leverer nok strøm,
der er forskel på kvaliteten.
Dog skal jeg lige sige at min egen maskine kører fint med et
billigt codegen-kabinet med 300w psu (295,-)
Du kan evt. prøve at koble dine cd-rom drev fra og se
om det hjælper..
Jeg går ikke ud fra at din maskine er overclocket ?

--

Med venlig hilsen / Best regards

Lars Løfgreen

lovegreen@it.dk
http://hjem.get2net.dk/lml

Fra : Anders Madsen

Dato : 03-10-01 21:09

Symptomerne du beskriver kan meget vel være varmeproblemer. Man kan sætte
sin pc til at slukke når den når en bestemt temp. Og når den så er slukket
skal den lige køle af først før du kan starte den igen. Derfor vil jeg kigge
lidt efter varmen hvis jeg var dig.

Anders

Fra : plazm0id

Dato : 03-10-01 21:18

Tak for de mange gode besvarelser... nu skal jeg til at prøve en masse
forskellige ting
hvis jeg ikke vender tilbage fandt jeg nok ud af noget.. =:)

Fra : Falckredderen Raga M~

Dato : 03-10-01 21:28

"plazm0id" <Plazm0id@Vileillusions.dk> skrev
> Tak for de mange gode besvarelser... nu skal jeg til at prøve en masse
> forskellige ting
> hvis jeg ikke vender tilbage fandt jeg nok ud af noget.. =:)

Så let slipper du ikke. Du bliver også nødt til at fortælle, hvad du
gjorde, hvis du får det til at virke!

mvh
Peter

Fra : plazm0id

Dato : 03-10-01 22:06

Som sagt...: skal til at efterprøve en masse!
Jeg har ikke sagt at det virker nu, det burde det faktisk ikke gøre - da jeg
ikke har ændret noget (endnu)

Fra : Falckredderen Raga M~

Dato : 03-10-01 22:29

> [...]
> Som sagt...: skal til at efterprøve en masse!
> Jeg har ikke sagt at det virker nu, det burde det faktisk ikke gøre -

Ok, men jeg fik opfattelsen af, at du ikke havde tænkt dig at vende
tilbage med resultatet, hvis du fandt ud af hvad der var galt. Pointen
med nyhedsgruppen er jo netop at såvel løsninger som problemer belyses.

mvh
Peter

Fra : plazm0id

Dato : 04-10-01 11:35