Medicin regler ang. panodil?
Fra : Finn Jensen

Dato : 03-10-01 14:01

Jeg har lige været oppe i Brugsen som har et håndkøbsudsalg fordi jeg skulle
hav nogle panodiler da jeg har reddet mig en mega influenza.

MEN jeg kunne kun få lov til at købe en pakke med 10 styk?. Hun måtte ikke
sælge mere?.

Er der nogen der ved om der er kommet nye regler på dette område?. Kan jeg
heller ikke købe flere end 10 styk på apoteket?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-10-01 14:36

så vidt jeg ved er det noget med at de kunmå udlevere 10 stks i håndkøb i
supermarkederne.... men på apoteket er der stadig de gamle regler...

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Sanne Otte

Dato : 06-10-01 16:40

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> så vidt jeg ved er det noget med at de kunmå udlevere 10 stks i håndkøb i
> supermarkederne.... men på apoteket er der stadig de gamle regler...

Man kan da håbe, det har noget at gøre med panodils farlighed eller skal vi
sige risikoen ved at tage for mange, og supermarkedets personale er jo ikke
uddannet til at vejlede i den rette brug, derfor begrænsningen i hvor mange
stks der må være i pakkerne....
Men man kan jo bare købe flere pakker??

Sanne

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-10-01 19:35

"Sanne Otte" <dsl13778@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> uddannet til at vejlede i den rette brug, derfor begrænsningen i hvor

Nej jeg prøvede at købe 2 10 styks pakker og den gik ikke.

Jeg spurgte min læge i torsdag hvorfor og han fortalte at det var de nye
medicinregler der trådte i kraft 1. oktober. Det betyder at alle bl.a.
tankstationer måtte sælge håndkøbsmedicin men da personalet disse steder
ikke er uddannet så var det begrænsning på mængden for at undgå al forkert
dosering og vejling. Så skal man have vejledning eller større mængder så
skal turen gå omkring apoteket.

Egentlig en dårlig undskyldning da skoen sikkert klemmer der hvor apoteket
har mistet sit "monopol"??.

--
Venligst
Finn Jensen