Langsom IE5.0
Fra : Henrik Vest

Dato : 03-10-01 13:52

Hej
Jeg vil først starte med at beklage at jeg har krydspostet denne meddelse
til flere af grupperne, men jeg er lidt i tvivl om hvilken gruppe min
problem hører under.

Jeg har de sidste 3-4 uger oplevet at min Internet Explorer (IE) har kørt
meget langsomt - f.eks. tager det 1½-2 minutter for Opasia's startside.

Følgende er indtil nu forsøgt:

- Jeg har haft kontakt med TDC/Opasia hotlinen, fået checket mine
opkaldsindstilligner, modemparametre og målt linien igennem.
- Jeg har updated min PC's bios, modem- og skærmdrivere via IBM Aptiva
Update
- Jeg har updated min Win 98 via Windows update
- Jeg har testet modemmet via det medfølgende program PC-Doktor
- Jeg har slettet indholdet under C:\Windows\Temp
- Jeg har kørt Diskfragmenter og Guiden vedligeholdelse (begge indtil flere
gange)
- Jeg har (også) slettet "Midlertidige filer" via IE/Funktioner/Generelt
(inklusive alt offline indhold)

altsammen desværre uden resultat.

Efter at ha' kørt "Guiden vedligeholdelse" og slettet de "Midlertidige
filer" via IE/Funktioner/Generelt (er det egentlig ikke samme ting der
bliver foretaget??) ligger der stadig i c:\Windows\Temporary Internet Files
ca. 200filer/4,3 Mb fordelt i 6 mapper - største parten af filerne ligner
cookies.

- Meget af indholdet i de forskellige mapper ligner hinanden både navne og
datomæssigt - hvorfor ??
- Kan indholdet i ..\Temporary Internet Files\ og de underliggende
mapper slettes ?

En af de sidste ideer jeg har hørt er at en kombination af IE og Norton
Anti-Virus skulle gøre IE langsomt

- Er der hold i sådan i en idé
- Kan der gøres noget - uden at skulle slette Norton ??

Er der andre ting jeg bør slette, checke, få opdateret eller har I helt
andre løsningsforslag, så svar gerne med en cc til min Email-adresse
hallo_derude@hotmail.com

Måske skulle jeg for en god ordensskyld give en opsumering af min
konfiguration :

IBM aptiva E49 - PII 350 MHz, med indbygget LT 56 K modem, 8 Gb HDD (ca
5 Gb fri)
Windows 98 med IE 5.0
Norton AntiVirus v 5.0 - opdateret

mvh og på forhånd tak

Henrik V
hallo_derude@hotmail.com

Fra : Søren Andersen

Dato : 03-10-01 14:19

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> [...]
> datomæssigt - hvorfor ??
> - Kan indholdet i ..\Temporary Internet Files\ og de underliggende

JA

> En af de sidste ideer jeg har hørt er at en kombination af IE og Norton
> Anti-Virus skulle gøre IE langsomt
>
> - Er der hold i sådan i en idé

JA

> - Kan der gøres noget - uden at skulle slette Norton ??

Ikke sikkert, hvad sker der hvis du deaktiverer NAV ?. Kører nettet så
perfekt ?

Fra : KH.

Dato : 03-10-01 23:48

> [...]
>
> Jeg har de sidste 3-4 uger oplevet at min Internet Explorer (IE) har kørt
> meget langsomt - f.eks. tager det 1½-2 minutter for Opasia's startside.
SNIP.

Hej Henrik.

Jeg sidder selv med samme problem..
Jeg har også updated min NAV, men uden resultat..
Så jeg har disablet min virusovervågning, medens jeg surfer..
Og det virker, skal jeg ellers love dig for..
Min putter er på samme størrelse som din, men jeg kører på
højhastighedskabel...( 512kb download..284 upload ).
Og ja, man bliver temmelig frustreret over NAV, når der går ged i den..
Desværre er der risiko for at blive ramt af virus gennem en hjemmeside,
hvis man er uheldig. Har selv lige leget excorsist på en js.exception....et
eller andet... NAV vandt opgøret... Men kun fordi jeg kører en total
antivirusscanning hver lørdag formiddag.
Men det er jo ikke første gang, at NAV er årsag til langsom IE.

Held og lyk´
Klaus..
www.sitecenter.dk/stockbroker
http://home20.inet.tele.dk/stockbroker

Fra : Henrik Vest

Dato : 04-10-01 10:30

> Så jeg har disablet min virusovervågning, medens jeg surfer..
> Og det virker, skal jeg ellers love dig for..
Jeg har nu forsøgt mig som du og Søren har anbefalet - og det virker sq ??!!

> Desværre er der risiko for at blive ramt af virus gennem en hjemmeside,
Ja mon ikke, NAV har også reddet mig et par gange ..

> Men det er jo ikke første gang, at NAV er årsag til langsom IE.
Det vil sige at en geninstallation NAV ikke vil forandre noget, ej heller en
nyere version ??

Fra : KH.

Dato : 04-10-01 13:24

> Det vil sige at en geninstallation NAV ikke vil forandre noget, ej heller
en
> nyere version ??

Hej Henrik.
Med hensyn til dit sidste spørgsmål, vil jeg mene, at med en oprindelig
ver. 2001, kan man løse problemet.
Man skal så bare undlade at opdatere. Det vil så igen betyde, at du ikke er
up to date med de sidste vira, så som Nimda og de sidste versioner af
"orm".
Trist konklussion, det er desværre facts. Ellers skal du ud og lede efter
en anden anti-virus. Jeg har ikke den større videnskab omkring det, men
måske har McAfee det, du leder efter. Den er der mange, som får med i sit
køb af ny putter..
Måske har NAV løst sit problem med næste version,som vel skulle komme som
ver. 2002. Lad os håbe på det.. Jeg gør..

Mvh. Klaus.
Http://home20.inet.tele.dk/stockbroker
http://www.sitecenter.dk/stockbroker