Køler
Fra : J V

Dato : 03-10-01 13:21

Jeg sidder lidt og savler over dette her:

ECS - K7S5A ATX 689 kr.
AMD - Athlon Thunderbird 1400MHz 1.138 kr.
DDR-SDRAM PC2100 - Apacer 256MB 405 kr

(Priser fra EDBpriser.dk)

som jeg mener vil være et pænt skridt op fra min nuværende P2 350mhz på et
ASUS P2B bundkort.
Men hvad med køling på sådan en fætter (altså TBirden selvfølgelig:) )
Kan i anbefale en køler? Jeg regner ikke med at OC noget som helst (vist
heller ikke let med det bundkort).
Jeg vil (som det vel fremgår af mit valg) helst ikke spendere en formue,
men på den anden side helst heller ikke være nød til at bruge høreværn når
jeg spiller!
En Thermal Take Volcano II skulle kunne køle den, men der er dem som skriver
at den LARMER mere end den burde.
Desuden skal jeg også have en ny strømforsyning på 300 W. Igen skal den da
helst være tyst som graven men ikke koste det vilde. Nogle ideer?

Forslag til køler og kommentarer til resten påskønnes.

Mvh

J V

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-10-01 13:32

Det var da utroligt billigt for K7S5A, men den er god nok var lige nød til
at kikke efter på edbpriser

Fra : Anders Madsen

Dato : 03-10-01 13:46

Hej!!

Du skriver du ikke vil bruge en formue så mit forslag er nok ikke så godt!!
Køb en Silverado køler fra noisecontrol og en papst-blæser til
strømforsyningen samme sted. Silveradoen koster 565 (tror jeg) men er alle
pengene værd! Har selv 1400 Athlon. Er 45 grader idle og 52 ved max load.

Din computer larmer! Gør noget ved det!
www.webconsult.dk

Anders

Fra : Butch

Dato : 03-10-01 23:07

> Jeg sidder lidt og savler over dette her:
>
> ECS - K7S5A ATX 689 kr.
> AMD - Athlon Thunderbird 1400MHz 1.138 kr.
> DDR-SDRAM PC2100 - Apacer 256MB 405 kr

Hej
Det lyder som en fin maskine. Jeg kan klar anbefale køleren fra
Taisol model CGK760. Den er relativ lydsvag og køler rigtig godt.
Lydstyrken er sat til ca 30db. Du kan læse et rewiev her
http://www.inside-hardware.net/reviews/CGK760/Page1.html

Husk også at købe noget godt kølepasta. Det stads som sidder på
som standart er ikke noget værd. Arctic silver kan anbefales.

/Butch

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-10-01 19:23

<--------------->
> [...]
>
> Husk også at købe noget godt kølepasta. Det stads som sidder på
> som standart er ikke noget værd. Arctic silver kan anbefales.

<----------->

Enig, lige hvad jeg glemdte at skrive i min begestring af K7S5A var blevet
så billigt...

Her kommer lige en komentar fra mit indlæg i dk.edb.hardware.bundkort
ECS K7S5A ATX postet 01-10-2001 Kl 16:56

Udmærket MB, har lige samlet et system med det, men det er nu ikke for smart
indrettet, hvis man bruger et midi kabinet fra www.smg.dk da jeg kun kunne
bruge de 2 øverste 5 1/4 slot til cd rom, hvis man vil bruge de 2 sidste har
man et seriøst problem med et cd-rom drev vil ramme de 2 184 pin DDR-ram
sokler + et eller andet komponent (ved ikke hvad det hedder) som er 2 cm. i
højden.

Fra : Notnae

Dato : 06-10-01 19:16

"> Jeg sidder lidt og savler over dette her:

> ECS - K7S5A ATX 689 kr.
> AMD - Athlon Thunderbird 1400MHz 1.138 kr.
> DDR-SDRAM PC2100 - Apacer 256MB 405 kr

Jeg har også haft kik på denne kombination, men har hørt noget om at der skulle
være problemer med at køre T-bird 1400 på K7S5A'en.
Er der noget om snakken?

/Notnae