Fuskede handicappede
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-01 10:14

Det er altså en gang i mellem svært at tage folk alvorligt, som er
tilkendt pension, når de så samtidigt kan arbejde.
Vi har konkret kendskab til 2, som får mellemste pension, men som arbejder sort
20-30 timer om ugen med hårdt fysisk arbejde.

Måske skulle det være lidt sværere at få tilkendt pension eller også at man
kunne få den frataget igen, når man er rask nok til at arbejde.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : alice_trauelsen

Dato : 03-10-01 10:35

Hej
Jeg må sige jeg er helt uenig. Der er så mange mennesker der burde have
pension men som har store problemmer med at få det. Det du siger er at
fordi du kender 2 personer som snyder samfundet, så skal det gå ud over
andre syge mennesker, for det er det vi snakker om. Man får ikke "bare"
pension i dag, man skal igennem mange ting og man mister sine
rettigheder og sin værdighed. Ved du hvad der sker når man i dag søger
pension ?
Det skal lige siges at jeg selv får pension og arbejder frivilligt, men
nogle dag kan jeg klare hele verden og andre slet ikke være oppe. Jeg
har nogle gode perioder men også mange gode dårlige perioder som lige
nu, hvor jeg har mange smerter og ikke kan klare hver dagen. Hvem tror
du vil antage en som de aldrig kan være sikker på er der.
Det er ikke bare sort og hvidt og på nogle mennesker kan man ikke se de
er syge.
Mange hilsner
Alice
Pensionist i snart 40 år
Mange hilsner
Alice
der får pension og kender systemmet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 03-10-01 13:52

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> du vil antage en som de aldrig kan være sikker på er der.
> Det er ikke bare sort og hvidt og på nogle mennesker kan man ikke se

Problemet er vel at de arbejder sort ved siden af deres pension, hvilket
vel er ulovligt uanset om de får pension eller ej.

Enten har man ondt i r.... eller også gør man noget ved det.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 03-10-01 10:33

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
at man
> kunne få den frataget igen, når man er rask nok til at arbejde.

Hvorfor ikke konfrontere dem med disse anklager og se hvad der sker??
Såfremt de ikke reagerer på dem... ja så er der vel altid en kommune,
der er interesseret?

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : "derly lütken"

Dato : 03-10-01 14:41

I artikel <8eeadf834f0e548c3fbb9b5358efbed1.27685@mygate.mailgate.org>,
skrev "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>:

> Det er altså en gang i mellem svært at tage folk alvorligt, som er
> tilkendt pension, når de så samtidigt kan arbejde. Vi har konkret
> kendskab til 2, som får mellemste pension,

Nu er der noget, der tyder på, at du har misforstået noget omkring
førtidspensio, som der tydligvis her er tale om. Du skriver "mellemste
pension" hvilket i sig selv er for vagt defineret, idet der her kan være
tale om at man er erkendt %0% uarbejdsdygtig eller mindst 2/3. De satser
indikerer i sig selv, at der er en restarbejdsevne, som det er helt
legalt at udnytte, under forudsætning af, at der er tale om arbejde fx
skånejob, som ikke forværrer helbredssituationen. Indtægterne herfor
skal som med al anden indkomst opgives til skattevæsnet. I loven er
endvidere fastsat en max. indtjening pt svjh på omkring 43.000 pr. år
uden at det får indflydelse på pensionsberegningen. En sådan eksisterede
nok ikke, hvis man ikke måtte udnytte sin restarbejdsevne!!!

Eneste tilfælde hvor man ikke må arbejde ved siden af er, hvis man er
tilkendt højeste førtidspension, men det giver sikekrt sig selv, for har
man fået den, er man IKKE i stand til at arbejde. Den er næsten umulig
at få, hvis ikke man næsten er "grøntsag"....

> men som arbejder sort 20-30
> timer om ugen med hårdt fysisk arbejde.

Unaset om man er tilkendt pension eller ej, er sort arbejde lige
forkasteligt, men er din ømhed i kanalen mon en eller anden form for
misundelse eller noget, der ligner over at DU ikke kan få noget
sort/orange arbejde??

> Måske skulle det være lidt sværere at få tilkendt pension

Jeg er meget sikker på, at de, der får pension idag, er fuldt
berettigede til sådanne, og at adskelligt flere, der år efter år bliver
trukket gennem kommunernes forhalingsmanøvre, og som selv efter højt
estimerede lægers udsagn, burde have deres fortjente pension, også får
den!!!

Måske skulle DU gøre noget ved de konkrete tilfælde OG sætte dig lidt
mere ind i tingene inden du får så forbandet ondt i anus.....

--
\\Derly
_____________________________

Fra : "derly lütken"

Dato : 03-10-01 18:37

> [...]
> pension" hvilket i sig selv er for vagt defineret, idet der her kan
> være tale om at man er erkendt %0% uarbejdsdygtig eller mindst 2/3.

Der skulle istf '%0%' have stået '50%'

> [...]
>
> Måske skulle DU gøre noget ved de konkrete tilfælde OG sætte dig lidt
> mere ind i tingene inden du får så forbandet ondt i anus.....

There is a multi-legged creature crawling on your shoulder.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-10-01 07:24

> [...]
> forkasteligt, men er din ømhed i kanalen mon en eller anden form for
> misundelse eller noget, der ligner over at DU ikke kan få noget

Næ, jeg er forarget over at man kan få pension, og så arbejde 20-30 timer
ved siden af hver eneste uge hele året. Det er pensionssystemet, den er gal
med, når man kan få pension, uden at være uarbejdsdygtig. Og når jeg har
konkret kendskab til den slags, så må denne gruppe vel være det rette sted
at starte en diskussion?

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Lotte M

Dato : 04-10-01 14:29

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> Næ, jeg er forarget over at man kan få pension, og så arbejde 20-30 timer
> ved siden af hver eneste uge hele året.

Det er meget vanskeligt (umuligt) for en person, der ikke kender til alle
detaljer i en pensionssag, at vurdere om pensionisten modtager pension
uberettiget.

Nogle førtidspensionister kan (af fysiske eller psykiske årsager) ikke
arbejde ligeså hurtigt/effektivt, som raske kolleger og skal derfor være
på arbejdspladsen i 2-3-4 timer, for at kunne levere hvad kollegaer kan
på en time. Andre pensionister kan arbejde ligeså effektivt som andre,
men kun i få timer ad gangen.

Det er helt legalt for pensionister at anvende "resterhvervsevnen"
- desværre kan det være svært at finde en arbejdsgiver, der vil have
mennesker med begrænset arbejdsevne ansat.

Kommunen har iøvrigt pligt til at genoptage en pensionssag, hvis
pensionistens helbredsmæssige situation forbedres.

> Det er pensionssystemet, den er gal med, når man kan få pension,
> uden at være uarbejdsdygtig.

Jeg er endnu ikke stødt på en person med kendskab til pension,
der påstod at systemet er galt, fordi raske mennesker får pension.

> Og når jeg har konkret kendskab til den slags, så må denne gruppe
> vel være det rette sted at starte en diskussion?

Jeg tror du vil opnå større lydhørhed i news:dk.politik eller måske i
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-10-01 14:10

Maria Frederiksen skrev:

>Det er altså en gang i mellem svært at tage folk alvorligt,

Ja.

>Vi har konkret kendskab til 2, som får mellemste pension, men som arbejder sort
>20-30 timer om ugen med hårdt fysisk arbejde.

Det er da et massivt problem, det der.

Jeg har kendskab til flere, som får sygeløn og ser ret kvikke ud, og
nogle få, der får arbejdsløshedsunderstøttelse og hjælper naboen.

Måske burde vi afskaffe sygeløn og understøttelse?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Strid

Dato : 03-10-01 16:50

> Det er altså en gang i mellem svært at tage folk alvorligt, som er
> tilkendt pension, når de så samtidigt kan arbejde.

Ja til det er jeg helt enig det kan være svært at tage lige dem seriøst. Men
jeg ville være en af dem du taler om hvis jeg ikke lige havde mit flxjob som
gør at jeg kan begge dele,dvs. blive hjemme når jeg er skidt og være på
arbejde når jeg har det ok.

> Vi har konkret kendskab til 2, som får mellemste pension, men som
> arbejder sort 20-30 timer om ugen med hårdt fysisk arbejde.

Jamen jeg er enig med en af de andre der siger det kunne være du skulle
enten melde dem eller konfrontere dem. Jeg syntes i det hele taget at sort
arbejde er noget skidt.
Førtidspension gives faktisk også til folk pga psykiske lidelser og så kan
man lave nok så meget fysisk svært arbejde.

> Måske skulle det være lidt sværere at få tilkendt pension eller også at
> man kunne få den frataget igen, når man er rask nok til at arbejde.

Ja vi kan også bare som Kaj siger afskaffe det hele. Jeg syntes det er lidt
for nemt at sige det skal være svære. Min mor får den mellemste
førtidspension, hun er 48 år og kan stort set intet. Hun kan ikke få den
højeste fordi de ikke mener hun er syg nok, her taler vi om en der til tider
ikke selv kan komme op og ned fra et toilet fordi sygdommen æder af hende.
Så kom ikke her og sig at det er nemt.
det er for nemt at sige at det skal være svære og så ikke kikke på dem man
kender og snakke med dem om det, eller at se på sig selv om melde det.

Strid

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-10-01 07:27

> [...]
> ikke selv kan komme op og ned fra et toilet fordi sygdommen æder af hende.

Det er jo netop den slags eksempler, som gør at jeg bliver så forarget. Folk,
der virkelig
har behov, de kan ikke få, men en smart fyr, som kan kringle systemet, han får
hoved og røv - og arbejder så ved siden af.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Strid

Dato : 04-10-01 18:10

> [...]
> han får i
> hoved og røv - og arbejder så ved siden af.

Det gør vi andre også, men så er det jo til din moral at enten melde det
eller tale med ham.
Det er også den slags der gør at sagsbehandelere behandler ( om ikke andet
her) som krimminelle.

Astrid

Fra : Mari

Dato : 12-10-01 21:10

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:8eeadf834f0e548c3fbb9b5358efbed1.27685@mygate.mailgate.org...
> Måske skulle det være lidt sværere at få tilkendt pension eller også at man
> kunne få den frataget igen, når man er rask nok til at arbejde.

Den dag, hvor du måtte være henvist til pension,
er jeg sikker på, at du vil ønske at systemet var lidt
nemmere at løbe om hjørner med, end det er.

Det ER svært allerede - og at der er nogle, der
benytter deres restarbejdskraft til at arbejde sort,
det kan ikke have noget med pensionssystemet
at gøre, men med alm. moral og etik.

Den alm. pensionist har nok ingen glæde af at blive
skudt bekvemmeligheds-motiver i skoene, når du
lige såvel kunne gå direkte på problemet - i stedet
for at skyde bredt. Adressaten for din klage er dine
to bekendte alternativt pensionskontoret i deres
kommune.

Mh Mari

Fra : cybs

Dato : 16-10-01 20:52

Mari skrev i meddelelsen
<85Ix7.9070$%D3.744360@news000.worldonline.dk>...
> [...]
>for at skyde bredt. Adressaten for din klage er dine
>to bekendte alternativt pensionskontoret i deres

Tak Mari - du skriver det så klart og tydeligt, at jeg kun
kan tilføje:
Nemli!

susanne
--
New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news