Tiscali ADSL??
Fra : PM

Dato : 03-10-01 10:13

Vil meget gerne høre erfaringer fra brugere af ADSL-løsningen fra
Tiscali/WOL...

Vores andelsboligforening vil installere en fælles 2 Mbit ADSL-opkobling. Vi
har egentlig bestemt os for TDC's Proaccess-løsning (2Mbit), men erfarer nu,
at Tiscalis løsning umiddelbart virker bedre.

- Hos TDC skal der oprettes et nyt telefonabonnement. Dette er ikke
nødvendigt hos Tiscali.
- TDC-løsningen understøtter ikke Netmeeting og filoverførsel via ICQ. Hvis
disse funktioner skal understøttes, skal man købe en dyrere router samt
betale mere i abonnementsafgift. Tiscali-løsningen understøtter disse
funktioner unden yderligere omkostninger.

Egentlig er vi mest interesserede i at bruge TDC. Men det virker jo som om,
at man får mere for pengene med Tiscali-løsninger... WOL havde - i hvert
fald blandt modembrugere - et ret dårligt ry. Fungerer Tiscalis
ADSL-produkt???

Alle kommentarer og gode råd modtages med tak!!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-10-01 10:23

In article <3bbad716$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, PM wrote:

> [...]
> betale mere i abonnementsafgift. Tiscali-løsningen understøtter disse
> funktioner unden yderligere omkostninger.

Disse to ting er ikke trivielle at få til at virke uden at få routet et
subnet ud.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Too much of everything is just enough.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-01 11:17

"PM" <uargh@sol.dk> wrote in

> Vil meget gerne høre erfaringer fra brugere af ADSL-løsningen fra
> Tiscali/WOL...

Jeg har haft ADSL hos Tiscali i 1½ år, og aldrig haft nævneværdige
problemer med linien. Forskellige services har med mellemrum været
nede(især mail har været hårdt ramt), men selve ADSL linien har
stortset kørt i døgndrift siden installation. Den samlede nedetid
løber vist op i godt 1 time det seneste år, og det er inklusive egne
lokale reboots af routeren.

> WOL havde - i hvert fald blandt modembrugere - et ret dårligt ry.

Havde de? Jeg har været kunde hos Image/WOL/Tiscali siden tidernes
godmorgen, med alt fra 14.4 modem over ISDN til ADSL512.

Teknisk har de altid leveret varen. Det der har knebet er support og
især af den hurtige slags. Man skal passe på med at blande teknik og
support når man taler kvalitet hos en udbyder. Og man skal
selvfølgelig gøre op med sig selv hvad man har behov for. Mange af de
utilfredse kunder hos WOL/Tiscali havde netop valgt en forkert
udbyder. De skulle ha' sluppet lidt flere penge for et produkt med
bedre support hos en konkurrerende ISP.

Men hvis man har mod på et foreningsnetværk, så har man ikke behov for
den support Tiscali kan levere alligevel.

> Fungerer Tiscalis ADSL-produkt???

99,97%.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Alex H.

Dato : 03-10-01 23:54

Tiscali har vist også lidt problemer med deres regninger.............
(se tidligere indlæg)

Hvad med www.CyberCity.dk kan det ikke bruges?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-10-01 05:13

Hej PM, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> WOL havde - i hvert fald blandt modembrugere - et ret dårligt ry.

Jeg mærkede ikke noget til problemer med alm. modem, inden jeg
skiftede til ADSL i sommeren 2000.

> Fungerer Tiscalis ADSL-produkt???

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Kents indlæg,

Jeg bruger stadig deres lille router - Cisco 677 - og den har hele
tiden kørt som smurt. Jeg har ikke engang opdateret dens firmware
udfra princippet: "If it ain't broken, why fix it"

Hint: Jeg ved ikke, om TDC har skiftet holdning, så man må konfigurere
deres ADSL-routere. Men det er ingen ringe ting, hvis man må.
Bare ment som info, du kan tage med i overvejelserne.

--
Hygge fra Århus - Rudi