Win2k + Terratec DMX X-fire 1024 lydkort =~
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 03-10-01 02:26

Er jeg den eneste som ikke kan få Terratec® DMX X-Fire 1024 til at spille
ordentligt under Windows 2000 ?
Bevares, lydkortet virker da med de medfølgende Win2k drivere, men
Terratec's egen lydmixer overtager ikke kontrollen over Windows egen
lydmixer som den skulle gøre, hvilket jeg heller ikke kan få den til under
Win9x og WinME.
Ydermere forvrænges lyden kraftigt under Win2000, hvis jeg installerer de
originale drivere. Dette problem kan til nød løses ved at skrue samtlige
indgange/udgange ned til ca. 40% af max. Desværre kan lydmixseren ikke
huske mine indstillinger, så jeg må efter den hver gang jeg starter min
maskine op.

Hvad hjælper det at lydkvaliteten på mit Terratec lydkort er bedre som på
mit gamle SB-Live, når driverne og softwaren er ringeren end det ringeste
Creative SoundBlaster kan diske op med.

Er der nogen som kan afhjælpe mig med mit lyd problem ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 03-10-01 16:48

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

[klip]

> Er der nogen som kan afhjælpe mig med mit lyd problem ?

Jeg har selv sådan et kort, og det fungerer glimrende under W2k. Jeg bruger
dog Windows' egen mixer, da jeg ikke var klar over at Terratec har lavet en.
Jeg er dog godt nok tilfreds.

Jeg havde lidt problemer med at få digital lyd fra mit CD-rom drev, og
sendte en email til Terratec support. Jeg fik et glimrende svar meget kort
tid efter, så det kan du da prøve. De har en support-form på
http://www.terratec.net/ttdk/support.htm

/Anders.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 03-10-01 19:19

"Anders K. Olsen" <ako@post4.tele.dk> skrev:

> Jeg har selv sådan et kort, og det fungerer glimrende under W2k.

Kortet virker sådan set også godt nok, bortset fra forvrængningen af lyden
på AUX indgangen og tildels også de andre indgange.

> Jeg havde lidt problemer med at få digital lyd fra mit CD-rom
> drev, og sendte en email til Terratec support. Jeg fik et
> glimrende svar meget kort tid efter, så det kan du da prøve.

Se, det kan jeg heller ikke få til at virke, men da jeg har et Plextor
drev, så overføres lyden alligevel digitalt via IDE kablet.

> De har en support-form på
> http://www.terratec.net/ttdk/support.htm

Det vil jeg da overveje.

--