USB ADSL Internet explorer flowstops??
Fra : Henrik Cort Larsen

Dato : 03-10-01 00:31

Min USB ADSL forbindelse hos Tiscali er en underlig størrelse. Det irreterer
mig
efterhånden, at når der surfes på nettet stopper søgeningen til tider op i
op til 30 sek for så at forsætte. Det er mig uforklarligt hvad der sker,
udover jeg tænker tilbage på gamle de 33.6 modem der kunne lave det samme
nummer, men
da ikke ADSL. Det sjove er at hvis jeg samtidig kører FTP i baggrunden sker
der ikke nogen hastighedsforringelser på den, den forsætter derudaf med
samme
hastighed, problemet ligger kun i IE og det er da også den, jeg har mistanke
til. Skal lige siges, at jeg har tjekket for proxy og mine midlertidige
ineterfiler mappe har også riglig plads any ideas???

En anden sjov ting med modemet jeg har lagt mærke til.
I starten var vi mange der havde det porblem at når vi begyndte at hente fil
og udnyttede hele båndbredden, samtidig med man foeksempel pakker en masse
filer ud på pcen eller kører en gang heftig photoshop behandling, ja så røg
forbindelsen sig en tur og man måtte logge på igen. Efter den nye driver kom
ja så
falder hastigheden på linen sørme helt ned til 2-3 kbps. Den holder
forbindelsen, men det må da siges at være en lidt billig løsning. Jeg er
næsten sikker på, at det er USB porten skyld. USB er noget lort, Intel var
med
til at fremhæve og støtte USB porten i sin tid da de bruger CPU resourser
ang
mads,flere CPU resourcer brugt=efterspøgsel på større cpu'er. Bare vent og
se om et år når du har 5 USb enheder så skal du se hvor meget de sluger af
din rå CPU kraft. De almindelige seriale og firewire løsninger bruger
langtfra lige så meget. Men kunne man alligevel ikke
lave en anden mere "fiks" løsning???

hiller
henrik