486'er på nettet !!!
Fra : Lind

Dato : 02-10-01 23:34

Hej NG

Jeg har lige fået en 486'er DX2 80 Mhz med 64 EDO RAM stukket i hånden.
Jeg skulle så opgradere den til noget der kunne komme på nettet og skrive
tekstbehandling.
Men da jeg fandt ud af at den var så "stor", vil jeg da mene den skulle
kunne komme på nettet, uden for meget bøvl.
Eller er der noget jeg har overset ?
Modemet er et 56k fra Tekcomm, og OS'et er Win95 eller 98.
Kan ikke komme ind i den endnu, da jeg ikke fik tastatur med, og der er
ingen PS2 stik med, er der forresten en anden måde at komme ind i computeren
på ?

På forhånd tak !!!

VH.

Lind

Fra : Søren Blom

Dato : 03-10-01 00:03

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> skrev i
> [...]
> kunne komme på nettet, uden for meget bøvl.
> Eller er der noget jeg har overset ?
> Modemet er et 56k fra Tekcomm, og OS'et er Win95 eller 98.

Du kan sagtens bruge en 486ér til at benytte nettet.
I tidernes morgen begyndte jeg selv med en 486ér. Du skal bare forvente at
tingene nok ikke går så hurtigt som man kan ønske det og programmer som
Internet Explorer 5 er meget krævende. Så måske du skal vælge at bruge andre
browser end de nyeste fra Microsoft og Netscape, men der er andre, dog uden
at jeg kan huske navne på dem

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-10-01 00:55

Går fint på nettet, men som sagt lidt langsommere.
Prøv at bruge Opera (den fylder ikke så meget og er hurtig) som browser, den
findes i en gratis ver. hvis du vil finde dig i en lille reklame på siden.
Held med nettet.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-01 09:08

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> skulle kunne komme på nettet, uden for meget bøvl.
> Eller er der noget jeg har overset ?
> Modemet er et 56k fra Tekcomm, og OS'et er Win95 eller 98.

Maskinen kan fint gå på nettet som andre allerede har nævnt. Dog ville
jeg overveje et par småforbedringer:

Ud med Tekcomm Win modemmet. Det sluger CPU ressourcer, og dem har du
ikke for mange af. Ind med stortset et hvilketsom helst (gerne
eksternt) 'rigtigt' modem.

Overvej at smide 98 Lite(www.98lite.net) på maskinen. Det giver et
utroligt performance boost.

Benyt Opera(www.opera.com) som browser, e-mail klient og NG viewer.
Skal man bruge en ICQ klient, indeholder den også sådan en.

Jeg har selv fået en fornuftig internet PC ud af en P133 med kun 24Mb
RAM på den måde.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lind

Dato : 03-10-01 19:58

Tak for svarene !!!

Jeg vil prøve Opera og lege lidt med 98lite.
Forresten Kent, når du siger Win modem, så tænker du vel på et internt som
tager ressourcer.
Tekcomm modemet der er med, er et eksternt modem, så det burde vel være ok
til denne computer.

Lind

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-10-01 00:44

> Forresten Kent, når du siger Win modem, så tænker du vel på et
> internt som tager ressourcer.

At det er internt betyder ikke at det er et Winmodem, men mange nyere
interne modems er Win- eller softmodems.

> Tekcomm modemet der er med, er et eksternt modem, så det burde
> vel være ok til denne computer.

Umiddelbart mindes jeg ikke at have set et eksternt Winmodem, men
derfor kan de nu godt eksistere.

En lille tommelfingerregel: Hvis driverfilen ikke fylder ret meget, så
er det nok en driver(og dermed et rigtigt modem). Hvis den fylder
flere Mb, så er det nok software til styring af et softmodem.

Du kan selv tjekke her, hvad du har(og hente den nyeste driver):

http://www.satplus.com/DK/support/mains/sw.htm