Virus / Dnet klient
Fra : Frontier

Dato : 02-10-01 22:52

Hejsa.

Syntes at min PC var blevet lidt sløvere end ellers, og tog for sjov
skyld en CTRL - ALT - Delete, og kunne se en distributed klient som nu
er slettet. Har viruschecket med F-prot, Antivirus expert pro etc -
uden at kunne finde noget. I både startgrupperne + reg. databasen er
kun de typiske programmer. Netbios er, som altid, disabled.

Anyhow, hvordan pokker får man gjort noget ved en sådan gut?

I Dnet logfilen kan jeg se at hans submission email adresse er
timagic@z80ac.dyndns.org - kan man på en eller anden måde få smidt den
gut af nettet? z80ac.dyndns.org ser ud til at være en meget aktiv
maskine på nettet...

PS - logfilen nævner også dette:
[Sep 30 09:33:02 UTC]

Så skulle man også have et tidspunkt for hvornår dnet klienten første
gang forsøgte at få fat på serveren - dvs. kort tid efter den blev
installeret. Med både IP og tidspunkt?

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : H. P. Holm

Dato : 03-10-01 04:50

Frontier skrev:

> [...]
> timagic@z80ac.dyndns.org - kan man på en eller anden måde få smidt den
> gut af nettet? z80ac.dyndns.org ser ud til at være en meget aktiv

Du har sandsynligvis selv installeret den defekte Dnet klient på
et tidspunkt. Sikkert sammen med en hacket version af noget andet
software, eller ved at klikke OK til noget på et skummelt websted.
Check http://www1.distributed.net/trojans.html og kig computeren
grundigt efter angående wininit dubletter og de andre ting.

Folkene i dk.edb.sikkerhed og dk.edb.sikkerhed.virus ved mere om
den slags. Husk at læse og forstå http://a.area51.dk/sikkerhed/
først. - De gider ikke svare på trivielle spørgsmål derinde.

--
Hans