Blod i afføring? Kan i svare på spm.?
Fra : Chistiansbro

Dato : 02-10-01 22:02

Hej NG

Min 11 år gamle hankat er begyndt at få blod i sin afføring - hvad kan dette
være?

Han får det bedste foder som købes hos dyrlægen og masser af vand. Ingen af
de andre katte har noget der ligner eller samme symptomer.

Hvad kan det være?

Vh

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-01 15:00

Det betyder måske ikke noget, men det kan være orm eller noget alvorligt, så
jeg ville få ham checket hos dyrlægen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-10-01 22:33

d. 02/10/01 23:01 skrev Chistiansbro på christiansbro@hotmail.com i artiklen
9pd9tm$cjp$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Han får det bedste foder som købes hos dyrlægen og masser af vand. Ingen af
> de andre katte har noget der ligner eller samme symptomer.

Hej!

Der er sikkert flere muligheder. Så vidt jeg har forstået er det ofte ikke
helt så faretruende når en kat får blod i afføringen som når vi får det -
men man ved jo aldrig.
Har missen også tynd mave ind i mellem?
Som jeg har fortalt om til bevidstløshed rendte min ene kat ind i en
kronisk tyktarmskatar efter en voldsom maveinfektion. Det gav tynd mave og
blodig afføring sådan skiftevis. Af og til begge dele på en gang. Lyder det
bekendt? Det skulle vist ikke være så helt ualmindeligt. Jeg har oplevet at
behandling med Aloe Vera juice hjælper rigtig godt - men det er en langvarig
behandling - foreløbig har vi brugt det i 10 mdr. og hun kan ikke undvære
det endnu.
Lad dyrlægen kigge på missen snarest, så du kan få et svar, også for det
tilfælde at det er noget mere alvorligt - og held og lykke
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte