endnu et spørgsmål om blande ram....
Fra : Rune Christiansen

Dato : 02-10-01 20:43

Jeg har lige hentet en stang ram inde hos føniks computer, men da jeg smider
det i min maskine, laver den en masse windows-fejl og så genstarter den
helle tiden....

Jeg har prøvet at bytte om på de 2 ram-stænger jeg har, og prøvet med den
nye alene, så heller ik virker ordenlig... Nogen ideér andet end at sende
dem tilbage til butikken som defekte.

Den gamle stang er en Crucial pc2100 256mb, og den nye er en Kingston 256mb
pc2100 ECC.....

Er det en dårlig blanding eller burde det virker??

resten af systemet er følgende:

1200 T.fugl
Epox 8k7a+
2 x 40gb IBM 60gxp
ati radeon 64mb DDR vivo

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-10-01 22:18

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> wrote in message
> [...]
256mb
> pc2100 ECC.....
>
> Er det en dårlig blanding eller burde det virker??

Hmmmm... blande ECC RAM og ikke-ECC RAM ? Jeg kunne godt tro at det ville
give problemer. Understøtter bundkortet ECC RAM? Tjek bundkortmanualen.

--
- Lars
_ _

Fra : Rune Christiansen

Dato : 03-10-01 05:14

Det undersøtter skam ECC ram fint, og hvis det var et problem at "blande"
ram´ne så burde det vel virke med kun den nye blok i??? right?

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 03-10-01 08:14

On Wed, 3 Oct 2001 06:13:50 +0200, "Rune Christiansen"
<larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Det undersøtter skam ECC ram fint, og hvis det var et problem at "blande"
>ram´ne så burde det vel virke med kun den nye blok i??? right?

Brugen af ECC-RAM skal normalt (altid?) slås til i BIOS'en, men det
kan du næppe gøre for kun én RAM-blok. Jeg tvivler på, at du kan
slippe afsted med at blande de to typer.

- Thomas

Fra : Rune Christiansen

Dato : 03-10-01 17:33

Hmm Har lige fundet er sted i min manuel til mobo´et

"DO NOT MIX the unbuffered and registered DDR SDRAM on DIMM1 and DIMM2
socket."

hmmmmm, det er jo ikke så godt....

håber at butikken tager dem tilbage, da det jo sådan set ikke er ECC-ram jeg
ville ha, og det fremgår hverken af deres prislister, deres butik eller
sågar deres sælger...

ellers tak for hjælpen!