Orange Tecom router
Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 02-10-01 19:01

Kan man selv configurerer denne router (når den kommer fra Orange) til
kun at acceptere indgående trafik på SSH-porten?

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk

Fra : DaviD

Dato : 02-10-01 20:18

Anders Bo Rasmussen wrote in message ...
>Kan man selv configurerer denne router (når den kommer fra Orange) til
>kun at acceptere indgående trafik på SSH-porten?

Ja du natter bare port 22, se evt. her :
http://staff.web.dk/~web101/adsl/router_adv.htm

/DaviD

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 02-10-01 20:27

On Tue, 2 Oct 2001 21:18:27 +0200,
DaviD <april_fooling@coldmail.com> wrote:

> Ja du natter bare port 22, se evt. her :
> http://staff.web.dk/~web101/adsl/router_adv.htm

Mange tak for info. Det ser ud som jeg roligt kan bestille ADSL hos
Orange. Er der ellers nogen erfaringer med dem som internetudbyder jeg
bør kende til?

Fra : Bashful

Dato : 02-10-01 21:18

> Mange tak for info. Det ser ud som jeg roligt kan bestille ADSL hos
> Orange. Er der ellers nogen erfaringer med dem som internetudbyder jeg
> bør kende til?

njøøøø.... de har haft nogle problemer med leveringen i foråret, men der er
ved at være styr på det nu. Jeg bestilte selv min forbindelse hos dem den
24/7, der var nogle problemer med bestillingen af kobberet, fik så atvide at
forbindelsen ville køre den 19/9, men det er så senere blevet udskudt til
den 12/10 - den dato holder de stadig fast på, og jeg har skam også fået min
router her i sidste uge.
De tre ugers forsinkelse jeg havde på leveringen var ikke noget at pive over
fra mig, det er jo hvad der sker, nu har jeg haft mit modem i to år, så kan
jeg vel også leve tre uger med det mere - men de tre ugers forsinkelse
resulterede ihvert fald i en måneds gratis ADSL... så det er jo lækkert
nok!!

Pøj pøj med din forbindelse...

MVH

Kasper

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 02-10-01 21:34

> Mange tak for info. Det ser ud som jeg roligt kan bestille ADSL hos

Der har været en del problemer i starten. Men det kører nu. Jeg har selv en
1024 linje ved Orange. Og den kører fortræffeligt nu.

Alle nye Adsludbydere har haft problemer i starten. Men Orange er ved at
have styr på det.

Er routerløsningen kommet i gang? Hvis ikke hvornår er det så de kommer i
gang med det. Jeg er lidt træt af at Alcatel ikke gider at komme med en
WinXP driver til mit USB-modem. Så jeg glæder mig til at jeg kan få en
router i stedet for.

Hilsen
Bjarke Larsen

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 02-10-01 21:39

On Tue, 2 Oct 2001 22:34:08 +0200,
Bjarke Larsen <kokamok6@hotmail.com> wrote:

> [...]
> gang med det. Jeg er lidt træt af at Alcatel ikke gider at komme med en
> WinXP driver til mit USB-modem. Så jeg glæder mig til at jeg kan få en

På bestillingssiden kan man i hvertfald vælge router!

Fra : Lars Ridder

Dato : 02-10-01 23:44

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> wrote in message

SNIP

> [...]
> gang med det. Jeg er lidt træt af at Alcatel ikke gider at komme med en
> WinXP driver til mit USB-modem. Så jeg glæder mig til at jeg kan få en

Jeg har haft router i snart en måned,
og den er klart at foretrække for USB-modemet.
Meget mere stabil forbindelse, - og også mere sikker,
siger de kloge.
Jeg har lidt problemer med de mere sofistikerede funktioner
i ICQ , Messenger, FTP o.l., men man kan vist konfigurere
router'en så de bliver løst.
Jeg savner lidt oplysninger direkte fra Orange om,
hvordan man gør det., men det kommer nok.

Ellers har Morten flere oplysninger på sin side:
http://staff.web.dk/~web101/adsl (Tak for det, Morten!)

Mvh Lars Ridder

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 03-10-01 12:26

> [...]
> Jeg savner lidt oplysninger direkte fra Orange om,
> hvordan man gør det., men det kommer nok.
>
> Ellers har Morten flere oplysninger på sin side:

Tak for svarene gruppe!

Problemerne med Icq og messenger var lige dem jeg frygtede. Jeg kender flere
der har fået routerløsningen hos TDC, og har samme problemer med deres
router og Icq.
Men mon ikke det kan løses.
Hvis nogen finder ud af noget, er jeg meget intereseret i at høre om det.

Hilsen
Bjarke Larsen

Fra : Claus Svanholm

Dato : 04-10-01 11:05

Jeg har ingen problemer med min Orange router og ICQ/Messenger.
Du skal bare ringe ind til Orange, og sige du vil bytte modemet. De ringer så igen når de har en klar og så skal du hente den i en
Orange butik som I indbyrdes aftaler. USB modemet skal så afleveres der. Jeg har kun gode ting at sige om routeren. Har haft den tre
uger nu og har været på HVER ENESTE gang lige med det samme. Med modemet havde jeg forholdsvis tit problemer med at logge på.

VH Claus

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 05-10-01 16:40

Tak for svaret!

Jeg er også rigtig gla for min router. Kommer på hver gang med det samme.
Men har stadig problemet med at hvis en anden fx. sender en fil i gennem
icq'en. Så for jeg ikke engang en besked om at der er en fil på vej. Den
kommer overhovedet ikke igennem.
Der må da være en måde at åbne den port der bruges af icq'en. Eller hvad?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-10-01 17:00

> Der må da være en måde at åbne den port der bruges af icq'en. Eller hvad?

Det er nærmere en NAT-problematik end en port-problematik

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-10-01 18:34

<kokamok6@hotmail.com> wrote:

>Er routerløsningen kommet i gang?

Hvad køre Orange? PPPoE eller DHCP eller måske noget helt 3?
Jeg kan ikke finde en mail adr. til Orange på deres sider, er det bare
mig der ikke kan finde den, eller kan man ikke skrive mail til Orange?

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Henrik

Dato : 19-10-01 19:02

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@news.milli.dk> wrote in message
> [...]

Ja, den har været igang i et stykke tid. Men jeg har først taget mig sammen
til at få byttet modem'et til en router i dag.

> Hvad køre Orange? PPPoE eller DHCP eller måske noget helt 3?
> Jeg kan ikke finde en mail adr. til Orange på deres sider, er det bare
> mig der ikke kan finde den, eller kan man ikke skrive mail til Orange?

Det er bare dig :)

kundeservice@orangedk.com

http://www.orangeadslplus.dk/adsl/frames/frameset_3_3.html

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-10-01 10:57

On Fri, 19 Oct 2001 20:02:23 +0200, "Henrik" <henrikolesen@wanadoo.dk>
wrote:

>Det er bare dig :)
>kundeservice@orangedk.com

De har ikke svaret mig endnu, så jeg prøver lige om det er hurtiger
her,,,

Jeg kan ikke finde noget i deres prisliste om USB modem/router, så skal
det forstås om de kun har router nu?
Har de blokket for mail og news portene lige som på NetExpres?
Hvordan køre deres newsserver?
Hvordan har andre oplevet skift fra f.eks. TDC ADSL til Orange ADSL?
Hvor længe plejer Orange være om at svare på mail? De skriver at man kan
ringe døgnet rundt, året rundt, så de burde vel også kunne svare på en
mail sendt fredag aften iløbet af under 12 timer? Det kan TDC omend det
så er ubrulige svar som ring 80808031,,,

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 20-10-01 12:32

On Sat, 20 Oct 2001 11:56:55 +0200,
> [...]

> mail sendt fredag aften iløbet af under 12 timer? Det kan TDC omend det
> så er ubrulige svar som ring 80808031,,,

Jeg mener jeg fik svar efter 1-2 dage, da jeg prøvede. Langt bedre end
de gange hvor jeg har skrevet til Tiscali, hvor der plejer at gå en
lille uges tid.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-10-01 12:44

On Sat, 20 Oct 2001 13:32:02 +0200, fuzz01@spamfilter.dk (Anders Bo
Rasmussen) wrote:

>Jeg mener jeg fik svar efter 1-2 dage, da jeg prøvede.

OK, så kommer det nok,,,

> Langt bedre end
>de gange hvor jeg har skrevet til Tiscali, hvor der plejer at gå en
>lille uges tid.

Er de sløvet så meget af på den, jeg mindes ikke at have ventet på svar
fra hverken Image eller WOL,,,

Fra : UlleDulle

Dato : 20-10-01 16:24

On Sat, 20 Oct 2001 11:56:55 +0200, Ivar Madsen
> [...]

>her,,,
>
>Jeg kan ikke finde noget i deres prisliste om USB modem/router, så skal

Det er samme pris.

>Har de blokket for mail og news portene lige som på NetExpres?

Nej

>Hvordan køre deres newsserver?

Ok, men uden binære grupper. Den nye newsserver er ved at være klar,
og så kommer de binære grupper igen.

>Hvordan har andre oplevet skift fra f.eks. TDC ADSL til Orange ADSL?

Har ikke prøvet så...

> [...]
>mail sendt fredag aften iløbet af under 12 timer? Det kan TDC omend det
>så er ubrulige svar som ring 80808031,,,

Der kommer enormt mange mails, men normalt bliver der svaret inden for
24 timer.

Mvh Ulrich

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-10-01 19:44

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad køre Orange? PPPoE eller DHCP eller måske noget helt 3?

Det forekommer mig at være noget helt tredje. PPTP måske?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-10-01 20:02

On Fri, 19 Oct 2001 20:43:43 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det forekommer mig at være noget helt tredje. PPTP måske?

Hvad er så forskællen på det, og de ander?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-10-01 21:21

> Hvad er så forskællen på det, og de ander?

PPTP er en tunnelprotokol, men jeg kender ikke meget til den

hmm, er der kommet EMP på one-liners?