Svar: Creative Audigy Platinium eX, Under ~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 18:20

Første indtryk: Ser godt ud

2 indtryk: besværlig at tilslutte

3 indtryk, Kablet til boksen er en ren Støjmodtager

4 Indtryk, Driver og Software indstallationen foreligger nemt og lige til..
XP brokker sig kun over noget USB.

Afspilning i Winamp, fungere fremragende. Både med Wav og Direct output.

AC3, fungere ikke...

Angående kablet til den Ekterne Box. Enten er Creative ikke opmærksom på
elektromagnetisk støj. Ellers er skærmen meget meget dårlig.
Modstanden i skærmen, i kablets 1,5 meter. Er hele 2,5 Ohm. Vildt.

2,5 Ohm, svarer til ca. 250 meter Indstallations kabel 1,5 mm^2

Støjen forekommer som en salgs pulserende pulsstøj. Hvis man tager boksen,
så langt væk fra computer og skærm. Er støjen væk, næsten. Det kommer an på
hvordan kablet er langt, og hvordan boxsen er dreget.

Bare min trødløs telefon, som sender med HELE 1 mW støjer noget så grusomt.
Både når man holder den hen til kablet. Og til boksen.

Det er HELT vildt. Det er er fulkommen overskridelse af lovmessige krav til
gensidig støjpåvirkning.

Mærkeligt nok, bliver den ikke forstyret af mobilen.

Jeg venter lidt med at komme med ydeligere kommentarer til afprøvningen..
Men det med støjen, var noget af det allerførste jeg bemærkede, da jeg
pluggede hørertelefonerne i. Uden at have indstalleret kortet.

Fra : Madsen

Dato : 02-10-01 18:56

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

> Det er HELT vildt. Det er er fulkommen overskridelse af lovmessige krav til
> gensidig støjpåvirkning.

Tak for info.
Var det ikke sådan noget Creative burde gøres bekendt med, hvis
de da ikke allerede er blevet det?
Jeg synes det lyder lidt vildt at der ikke er tænkt på det, på et så
relativt dyrt lydkort.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 19:11

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Var det ikke sådan noget Creative burde gøres bekendt med, hvis
> de da ikke allerede er blevet det?

Jeg ringede ind (Irland) på +35 314333230

Hvor jeg kom til at tale med en som havde været med til at teste kortet. Og
han havde ikke hørt noget om problemet. Han sagde, jeg kunne sende det ind.
Men så ville der går mange dage. Da det skulle til Irland osv....

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 19:23

> [...]

> elektromagnetisk støj. Ellers er skærmen meget meget dårlig.
> Modstanden i skærmen, i kablets 1,5 meter. Er hele 2,5 Ohm. Vildt.

Jeg har lige fået samme pakke med posten idag, og har altså ingen problemer
med støj...

MKE

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 19:42

"MKE" <mke@eberhardt.as> wrote in message

> Jeg har lige fået samme pakke med posten idag, og har altså ingen
problemer
> med støj...

Ok. Jeg har et par sørgsmål.

1. Er din PC jordet?
2. Har du prøvet at lytte til støj? Altså uden musik osv

For det kan jo bare være kablet den er gal med. Og måske boxsen. Da der ikke
er forbindelse til stel, på den ene Coax digital-udgang.

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 19:47

> [...]
ikke
> er forbindelse til stel, på den ene Coax digital-udgang.

Ja, min computer er jordet.

Mht. støj, så forstår jeg ikke helt spørgsmålet.

MKE
ICQ: 9018802

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 20:06

> Ja, min computer er jordet.

Ok. Kan være en grund til at min støjer. Men det burde den alligevel ikke.
For hvis kablet var skærmet ordenligt. Ville den absolut ikke blive
forstyret af en trådløs telefon. Og det lyder værere, end de rigtig krafige
GSM 900 telefoner, som kan få få en radio til at lyde mærkeligt 5-6 meter
væk.

> Mht. støj, så forstår jeg ikke helt spørgsmålet.

Har du prøvet at lytte kritisk? Godtnok opdagede jeg støjen i første sekund.
Da jeg tog høre telefonerne på.

Men mange er fuldstændige ukristiske, bare den spiller bas, og barer brager
derudaf med høj lydstyrke.

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 20:09

> [...]
sekund.
> Da jeg tog høre telefonerne på.
>
> Men mange er fuldstændige ukristiske, bare den spiller bas, og barer

Der er ingen støj på noget som helst tidspunkt, og min box står 3 cm fra min
monitor, og 40 cm derfra ligger en trådløs telefon...

MKE

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 20:22

> Der er ingen støj på noget som helst tidspunkt, og min box står 3 cm fra
min
> monitor, og 40 cm derfra ligger en trådløs telefon...

Ok, det må være mit udstyr der er i stykker så

Har du prøvet at RINGE fra din trådløse?

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 20:30

> min
>
> Ok, det må være mit udstyr der er i stykker så
>
> Har du prøvet at RINGE fra din trådløse?

Jeg har lige testet - med telefonen klods op a´ box´en - ingenting!

MKE

Fra : Mureren

Dato : 02-10-01 20:37

> Jeg har lige testet - med telefonen klods op a´ box´en - ingenting!

Ser ud til Creative opretholder deres fejlprocent *G*

Mureren

(selv med velfungerende SB PCI 128)

Fra : MKE

Dato : 02-10-01 20:40

> Ser ud til Creative opretholder deres fejlprocent *G*
>
> Mureren
>
> (selv med velfungerende SB PCI 128)

LOL!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-01 20:44

> Jeg har lige testet - med telefonen klods op a´ box´en - ingenting!

Har du mod til at teste noget?

Prøv at tage et normalt 2 bens tilslutning til lysnettet, uden Jord.

Er der så stadig ingen støj?`

Jeg har såmen allerde en EDBstikkontakt sat op.. Men har bare ikke lige fået
taget mig sammen til at tilslutte i tavlen endnu.. Sådan at computeren for
sin egen gruppe, og en velfungerende Jord.

Fra : Kim Norskov

Dato : 02-10-01 22:45

Jeg har ikke fulgt denne tråd helt fra starten.......

Jeg har godt nok "kun" SoundBlaster PCI 128!

Jeg får vildt MEGET støj (ja, de brummer og dutter og bibber) i mine
PC højttalere, når min mobil ringer - eller når der holder en taxa
nede på gaden, som modtager Dankort eller kalder op til central.

Jeg har testet og opdaget, at selv med slukket PC og kun højttalerne
tændt optræder støjen..... ????

Bjarke, prøv lige at test højttalerne med PC'en slukket.

MVH,
Kim