Udskiftning af strømforsyningsblæser...
Fra : Flare

Dato : 02-10-01 17:32

Hejsa....Jeg skal have lyddæmpet min PC til et minimum....så tænkte jeg om
jeg kunne nøjes med at udskifte selve blæseren i min strømforsyning, istedet
for at udskifte HELE strømforsyningen?

Kunne denne blæser gøre det?
------------------------------
Papst model 8412NGL.

Nominel spænding:
12V DC

Luftgennemstrømning:
19,4 CFM

Lydniveau:
12 dBa

Omdrejninger:
1500 RPM

Dimensioner:
80x80x25(mm)
-------------------------------

Jeg så en tilsvarnde model der kører ca 2000 omdrejninger, med 26 CFM, men
et støjnivau på 19 dB, altså over 60 % mere støj.....Hvad siger i?

Mvh
Anders

Fra : mf

Dato : 02-10-01 18:02

> Jeg så en tilsvarnde model der kører ca 2000 omdrejninger, med 26 CFM, men
> et støjnivau på 19 dB, altså over 60 % mere støj.....Hvad siger i?

det svarer nærmere til 3 gange så meget støj, da db måles proportionalt
(tror jeg det hedder)

Fra : Dan Frederiksen [DJ ~

Dato : 02-10-01 18:05

eksponentialt :)

Fra : Flare

Dato : 02-10-01 18:08

"Dan Frederiksen [DJ Dencker]" <dan@natteravnen.dk> wrote in message
> eksponentialt :)

Ja ok....Men er der nogen der ved om det er muligt (den rigtige måde at gøre
det på?)

mvh
Anders

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 02-10-01 18:33

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev
> Ja ok....Men er der nogen der ved om det er muligt (den rigtige måde at
gøre
> det på?)

Ja, der er muligt. Find én på samme størrelse, som den der sidder der i
forvejen, og monter den nye i stedet for. Ganske enkelt.
Strømmen til blæseren kan du få ved at montere den med et par samlemuffer
til de gamle blæserledninger - husk den rigtige polarisering, så den
kører den rigtige vej.

Angående hastigheden, kan du godt tage den mest støjsvage Papst, men du
får muligvis for senere at montere en magen til i fronten af kabinettet,
til at trække luft ind. På den måde sikrer du stadig et godt airflow i
kabinettet og 2 * 12 dBa larmer altså slet ikke så meget som 1*24.

Bare kom i gang.

mvh
Peter