Valg af bundkort
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-10-01 13:04

Jeg skal til at bygge en computer til en kollega.
Nedenfor har jeg listet de ting jeg har tænkt på at proppe i den.
Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af hvilket bundkort jeg skal vælge.
Er der nogen der har nogle forslag?
Og kom nu ikke og foreslå at smide en Thunderbird 1.4 GHz osv i, for
computeren skal være billig.

Bundkort1: Asus A7V133C ATX Socket A (266FSB) 5PCI-1AMR-1AGP
Bundkort2: Asus A7V-E ATX Socket A 6PCI-1AGP
CPU: Duron 750 MHz
Køler: Coolermaster Socket A Duron up to 1.7 GHz
RAM: PQI 256 MB PC133
Kabinet: Codegen Miditower ATX 6009-7 300W
Harddisk: IBM Deskstar 60GXP 40GB IDE100
Floppy: ALPS 1.44MB 3.5"
CDROM: Aopen CD-952E 52x Bulk
Grafikkort: Asus AGP-V7100 PRO GeForce MX-400 32MB
Lydkort: Creative SB live 1024 Bulk

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Peter Olsen

Dato : 02-10-01 14:46

Uden at være helt sikker så mener jeg at det kun er A7V-133'eren der kan
køre ram ved 133 MHz, så der har du den store forskel. Hvis du vil køre
rammen 33% hurtigere, og det vil alle vel gerne, så skal du altså ha' et
bundkort med Vias KT133A og ikke bare KT133 chipset, og det af de to du
foreslår er det kun A7V-133 der har det.

==========
[Na]ZanZan
http://www.pcgame.dk/counter-strike - The Counter-strike Central
==========

Fra : Kristian

Dato : 02-10-01 15:04

Når du nu siger at den skal være billig, hvad så med at Soltek bundkort? Det
kan fås for ca. 800 kr.!

Fra : Jes Conradsen

Dato : 03-10-01 02:00

Soltek boardet har iøvrigt også onboard lyd så spares der penge nok til at
opgradere til Athlon processor.

/Jes

Fra : Uni Bull

Dato : 03-10-01 16:36

"Jes Conradsen" <jes@ostervold.dk> proklamerede in

> Soltek boardet har iøvrigt også onboard lyd så spares der penge nok til
> at opgradere til Athlon processor.

ECS K7VZA eller K7S5A (gode anmeldelser!) begge til omkring kr. 700,- med
onboard lyd!!
Og istedet for Asus MX400 så vælg et noname MX400, så har du sparet
yderligere omkring kr. 150,-

God fornøjelse
--
Uni Bull