Apache på Win32 + Access 97 database
Fra : Martin Jensen

Dato : 02-10-01 12:42

Hejsa gruppe,

Jeg er i den situation at jeg har et program i Windows som gemmer nogle data
i en Access 97 database. Dette kan desværre ikke ændres.

Jeg skal have data ud af denne database og servere det på nettet - og vil
gerne anvende Apache(Win32) + PHP

Er der nogle umiddelbare problemer i det?
Stabilitets problemer?
Performance er ligegyldigt.

Venligst, Martin

Ps. jeg poster i to grupper da jeg ikke er overbevist om hvilken dette
spørgsmål hører mest hjemme i :)

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 02-10-01 13:04

On Tue, 2 Oct 2001 13:42:25 +0200, "Martin Jensen" <nize@nize.dk>
wrote:

>Hejsa gruppe,
>
>Jeg er i den situation at jeg har et program i Windows som gemmer nogle data
>i en Access 97 database. Dette kan desværre ikke ændres.

personligt var det her jeg ville genoverveje rekursivt indtil jeg
nåede frem til en anden konklusion.

>Jeg skal have data ud af denne database og servere det på nettet - og vil
>gerne anvende Apache(Win32) + PHP
>
>Er der nogle umiddelbare problemer i det?

det kan sikkert fint laves

personligt ville jeg blot anvende en apache (ikke win32), php og mysql
(el. lign) og så opdatere den access i mit mickey-klient miljø m. data
fra mysql over odbc.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Martin Jensen

Dato : 02-10-01 13:51

[snip]
> personligt var det her jeg ville genoverveje rekursivt indtil jeg
> nåede frem til en anden konklusion.

Det ville jeg også gerne, men: Vi har en industrimaskine til at stå og
lagrer data i intern buffer, som via en seriel forbindelse kommunikerer til
comporten på en Wintendo - hvorpå et styringsprogram kører. Dette
styringsprogram gemmer data i en Acces97 database - direkte - og må
forøvrigt ikke ændres. Jeg kan/må/bør ikke ændre på dette.

Jeg har behov for at hente statistiske data ud fra den Access 97 database -
det er det eneste sted de kan hentes fra. Jeg skal samtidig gennem databasen
påvirke industrimaskinen vha. en tabel med parametre, som maskinen kan
polle.

[snip]
> personligt ville jeg blot anvende en apache (ikke win32), php og mysql
> (el. lign) og så opdatere den access i mit mickey-klient miljø m. data
> fra mysql over odbc.

Enig - jeg ser ideelt en FreeBSD/Linux maskine med Apache og MySQL - men det
er knald-eller-fald for mig at kunne have adgang til at hente data fra
Acces97 på Wintendo.

Er der en måde (simpel) at duplikere Access 97 databasen over i f.eks. en
MySQL ? (Samtidighed osv. ser jeg helst overholdt :)

/Martin

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 02-10-01 14:03

http://odbc.trc.dk/

Fra : Martin Jensen

Dato : 02-10-01 14:47

> http://odbc.trc.dk/

Tak for linket, det kan måske bruges.

Så bliver jeg så lidt vanskelig - idet min Acces97 database bliver fordret
med data hver andet minut - og har en størrelse på en lille 5-600 mb.

Jeg hvis data skal replikeres i en mysql (eller anden) db - så skal det
foregå live - det var derfra mit oprindelige 'apache på win32' startede fra.

Forbindelsen mellem PC med a97 og Unix serveren med apache er Pro@ ISDN, 128
kbit - og det ville også være den det blev hostet på hvis det kørte
Apache/win32 direkte på A97.

Vh. Martin